لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۳

مشاور امنیت ملی ترامپ: اجماع بین‌المللی بر سر کره شمالی شکل گرفته است


مک‌مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ می‌گوید که گزینه‌های آمریکا و متحدانش علیه کره شمالی شامل اقدام نظامی نمی‌شود
مک‌مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ می‌گوید که گزینه‌های آمریکا و متحدانش علیه کره شمالی شامل اقدام نظامی نمی‌شود

اچ.‌آر مک‌مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت که واشینگتن به همراه متحدان خود و کشور چین در حال بررسی گزینه‌های مختلف است تا به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی پاسخ مناسبی بدهد.

وی اما عنوان کرده که این گزینه‌ها شامل اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ نمی‌شود.

آزمایش موشکی کره‌شمالی که روز یکشنبه در سواحل شرقی این کشور انجام شد، اگرچه با شکست مواجه گشت، اما ژنرال مک‌مستر تاکید دارد که مجموعه اقدامات پیونگ‌یانگ باعث شده یک اجماع بین‌المللی علیه آن شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای مک‌مستر روز یکشنبه ۲۷ فروردین اظهار داشت: «در موقعیت کنونی باید هر کاری که می‌توانیم انجام بدهیم، صرف‌نظر از اقدام نظامی، تا این مسئله را صلح‌طلبانه حل کنیم.»

وی افزود: «ما با متحدان و شرکایمان و رهبری چین همکاری می‌کنیم و گزینه‌های مختلفی را در نظر خواهیم گرفت. اکنون یک اجماع بین‌المللی حاصل شده که این شرایط نمی‌تواند ادامه داشته باشد، حتی رهبری چین نیز با ما هم‌نظر است.»

با بالا گرفتن تنش‌ها میان کره شمالی و واشینگتن و ادامه آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، دونالد ترامپ هشدار داده بود که مشکل کره شمالی را با یا بدون کمک چین حل خواهد کرد. اما پکن از آمریکا خواسته که با این مسئله به شکل صلح‌آمیز برخورد کند.

با این حال کره شمالی روز یکشنبه از منطقه ساحلی سینپو یک موشک بالستیک دیگر شلیک کرد که منابع نظامی کره جنوبی و آمریکا می‌گویند این موشک در آسمان منفجر شده و در نتیجه عملیات آزمایشی پیونگ‌یانگ با شکست مواجه شده است.

ساعاتی پس از این اقدام، معاون رئیس جمهور ایالات متحده وارد کره جنوبی شد تا با مقامات این کشور درباره بحران کره شمالی و برنامه‌های نظامی آن گفت‌وگو کند.

XS
SM
MD
LG