لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۴

ترامپ اتهام «ممانعت» او از اجرای عدالت را «ساختگی» نامید


دونالد ترامپ می‌گوید که هدف مغرضانه‌ترین تعقیب‌های سیاسی تاریخ آمریکا قرار گرفته است
دونالد ترامپ می‌گوید که هدف مغرضانه‌ترین تعقیب‌های سیاسی تاریخ آمریکا قرار گرفته است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اتهام ممانعت از انجام تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت‌های احتمالی روسیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده را رد کرد و گفت که او هدف مغرضانه‌ترین رویکردهای سیاسی در تاریخ آمریکا قرار گرفته است.

وی روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد با انتشار پست‌هایی در توییتر نخست به گزارش روزنامه واشیگتن‌پست واکنش نشان داد که عنوان کرده بود رئیس جمهور آمریکا به خاطر «ممانعت از اجرای عدالت» در پرونده دخالت انتخاباتی روسیه هدف تحقیقات رابرت مالر، مستشار ویژه این پرونده، قرار گرفته است.

آقای ترامپ اما این گزارش را «ساختگی» خواند و تاکید کرد از آنجا که آنها کوچک‌ترین مستنداتی در اختیار ندارند این داستان «ممانعت از اجرای عدالت» را پیش کشیده‌اند.

روزهای گذشته نقل‌قول‌هایی از چهره‌های نزدیک به دونالد ترامپ منتشر شد که از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای اخراج رابرت مالر حکایت داشت که تنها از چند هفته قبل با تصمیم وزارت دادگستری، تحقیقات پیرامون این پرونده را در دست گرفته بود. این نقل‌قول‌ها را اما کاخ سفید تکذیب کرد، گرچه حق چنین تصمیمی را نیز برای رئیس جمهور محفوظ دانست.

مناقشه پیرامون دخالت احتمالی روسیه در انتخابات اخیر آمریکا و تحقیق از اعضای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با اخراج جیمز کومی از ریاست اف‌بی‌آی بالا گرفته است.

دموکرات‌ها می‌گویند که اخراج کومی با هدف سرپوش گذاشتن بر تحقیقات اف‌بی‌آی است. واشینگتن‌پست نیز نوشته بود که رابرت مالر در تحقیقات خود می‌خواهد کشف کند که آیا آقای ترامپ تلاش کرده با اخراج کومی مانعی در برابر اجرای عدالت ایجاد کند یا نه.

ترامپ اما این اتهامات را ناشی از «تعارضات ذهنی» کسانی می‌داند که آن را مطرح کرده‌اند. وی در توییتر نوشت: «شما شاهد مغرضانه‌ترین نمونه‌های تعقیب سیاسی در تاریخ آمریکا هستید که یکسری آدم بسیار بد و دچار تعارضات ذهنی آن را هدایت می‌کنند.»​

پیش از این جیمز کومی عنوان کرده بود که دونالد ترامپ سوژه تحقیقات اف‌بی‌ای نیست.

XS
SM
MD
LG