لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۸

احتمال مرگ عامل حملات تروریستی تونس در لیبی


جنگنده اف-۱۵
جنگنده اف-۱۵

جنگنده‌های آمریکایی یکی از اردوگاه‌های گروه موسوم به «حکومت اسلامی» در لیبی را هدف قرار دادند که گمان می‌رود نورالدین شوشان، عامل حملات تروریستی تونس، در آن به سر می‌برد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان خبر هجوم جنگنده‌های آمریکایی به این اردوگاه را روز جمعه، ۳۰ بهمن، به نقل از یک مقام دولت ایالات متحده گزارش داد. این گزارش اما مشخص نمی‌کند که در جریان این هجوم چند نفر و چه کسانی از اعضای گروه «حکومت اسلامی» کشته شده‌اند.

نورالدین شوشان طبق گزارش‌ها نقشی کلیدی در دو حمله تروریستی چند ماه گذشته تونس ایفا کرده است. یکی از این حملات در آخرین روزهای اسفند سال ۱۳۹۳ رخ داد که موزه ملی تونس هدف قرار گرفت و ۲۱ کشته بر جای گذاشت.

حمله دوم نیز به اوایل تیرماه سال جاری در ساحل شهر سوس تونس بازمی‌گردد که یک مهاجم به روی گردشگران آتش گشود و ۳۸ نفر را کشت که بیشتر آنها از گردشگران خارجی بودند.

گزارش رادیویی نوشین حسینی درباره حملات آمریکا به مواضع گروه حکومت اسلامی در لیبی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:31 0:00
لینک مستقیم

مسئولیت هر دو این حملات را نیز گروه «حکومت اسلامی» بر عهده گرفت.

ارتش ایالات متحده در ماه‌های اخیر حملات هوایی متعددی را علیه مواضع گروه «حکومت اسلامی» انجام داده است. این حملات متمرکز بر مواضع داعش در عراق و سوریه بوده، اما در عین حال لیبی نیز که پس از سقوط معمر قذافی عرصه فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی اسلام‌گرا شده، شاهد این حملات هوایی بوده است.

در جریان یکی از این حملات که اواخر آبان‌ماه رخ داد، جنگنده‌های آمریکایی موفق شدند ابونبیل، رئیس شاخه لیبی «حکومت اسلامی»، را از بین ببرند.

XS
SM
MD
LG