لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۶

کاخ سفید به دنبال «توقف درز اطلاعات محرمانه» به رسانه‌هاست


روزنامه واشینگتن‌پست به تازگی متن مکالمه دونالد ترامپ با رهبران مکزیک و استرالیا را منتشر کرده که جنجالی شده است.
روزنامه واشینگتن‌پست به تازگی متن مکالمه دونالد ترامپ با رهبران مکزیک و استرالیا را منتشر کرده که جنجالی شده است.

دولت دونالد ترامپ همچنان به دنبال راهی برای پایان دادن به روند «درز اطلاعات محرمانه» در رسانه‌های آمریکایی می‌گردد و در این راستا روز جمعه نشستی میان دادستان کل ایالات متحده و مدیر نهاد اطلاعات ملی این کشور برگزار می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی پیرامون این نشست نوشته که یکی از مشاوران دونالد ترامپ خواستار استفاده از آزمون‌های دروغ‌سنج در رابطه با افرادی شده است که به دفتر رییس‌جمهوری آمریکا و متن مکالمات تلفنی او دسترسی دارند.

کلین کانوی از استراتژیست‌های دولت ترامپ در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز عنوان کرد که با آزمون دروغ‌سنج «آسان‌تر می‌توان فهمید که چه کسی اطلاعات را به بیرون منتقل می‌کند».

روزنامه واشینگتن‌پست به تازگی متن مکالمه دونالد ترامپ با رهبران مکزیک و استرالیا را منتشر کرده است که این امر انتقاد شماری از دمکرات‌ها را نیز به دنبال داشته است و از جمله آنها سناتور بن کاردن از مریلند تاکید داشته که نباید این مکالمات به رسانه‌ها درز پیدا کند.

بر اساس متنی که واشینگتن‌پست منتشر کرده، آقای ترامپ به همتای مکزیکی خود فشار می‌آورد که در رابطه با پروژه ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک سکوت کند و تاکید می‌کند که او نباید بگوید آمریکا خود هزینه ساخت دیوار را می‌پردازد.

ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک یکی از عمده‌ترین وعده‌های دونالد ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری بود که جنجال‌های زیادی را به دنبال داشته است. آقای ترامپ وعده داده که این دیوار را با هزینه خود مکزیکی‌ها می‌سازد.

اما درز اطلاعات از کاخ سفید تنها به این مورد محدود نمی‌ماند به طوری که این مسئله به یکی از چالش‌های اساسی دولت ترامپ تبدیل شده است. وزارت دادگستری آمریکا نیز این مسئله را «تهدیدی علیه امنیت ملی» ایالات متحده نامیده است.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که در این رابطه جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا همراه معاون خود راد روزنشتاین و دن کوتس مدیر نهاد اطلاعات ملی و ویلیام اوانینا مدیر ضداطلاعات آمریکا روز جمعه نشستی خبری در وزارت دادگستری برگزار می‌کند.

XS
SM
MD
LG