لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۱

احمدی‌نژاد: عده‌ای از ابتدا تاثیر تحریم‌ها را منکر می‌شدند


محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت ایران، می‌گوید که بیش از ۳۰ عنوان كار بزرگ و تعیین‌كننده برای اولین بار توسط دولت او انجام شده است
محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت ایران، می‌گوید که بیش از ۳۰ عنوان كار بزرگ و تعیین‌كننده برای اولین بار توسط دولت او انجام شده است
محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت ایران، می‌گوید که عده‌ای از ابتدا تاثیر تحریم‌های بین‌المللی بر کشور را منکر می‌شدند، اما الان آن عده نظری کاملا مخالف دارند و دولت را در این میان مقصر می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای احمدی‌نژاد که در هفته‌های اخیر و روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیشتر سکوت کرده بود، روز شنبه، ۱۸ خرداد، گفت که در آینده به موضوع تحریم‌ها و تاثیر آن بر کشور پاسخ داده خواهد شد، اما اکنون او نمی‌خواهد به موضوع مذاکرات هسته‌ای بپردازد، «چون مسئول دارد».

پرونده هسته‌ای ایران به مناقشه‌ای طولانی میان تهران و غرب تبدیل شده است. غرب می‌گوید که تهران درصدد دستیابی به سلاح اتمی است و برای بازداشتن آن از ادامه برنامه اتمی خود، تحریم‌های سنگینی را علیه ایران وضع کرده است.

این تحریم‌ها با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران آغاز شد که محمود احمدی‌نژاد در ابتدا آنها را «کاغذپاره» می‌نامید، اما با گذشت زمان، تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور آشکارتر شد تا جایی که امروز مقامات ارشد جمهوری اسلامی آن را تایید می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان روز شنبه خود که به نظر می‌رسید پاسخی به انتقادهای نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران از عملکرد دولت‌های او باشد، گفت: «در دعواهای سیاسی بسیاری از حقایق پنهان و معیارها عوض می‌شود.»

آقای احمدی‌نژاد همچنین ادعا کرده است که طرح هدفمندی یارانه‌ها که در دولت او اجرا شد، «اکنون به یک مدل علمی در دنیا تبدیل شده و مراکز اقتصادی دنیا، صاحب‌نظران را به این شیوه ارجاع می‌دهند».

طرح هدفمندی یارانه‌ها و شیوه اجرای آن توسط دولت محمود احمدی‌نژاد از جمله موضوعات محوری در سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است که از نظر شکل اجرا عموما با انتقاد شدید آنان همراه بوده است.

دولت محمود احمدی‌نژاد پیش از این از تلویزیون و رادیو دلوتی ایران درخواست کرده بود که امکان پاسخ‌دهی به انتقادات نامزدهای انتخابات در مناظره‌ها را برای آن فراهم کند، اما این درخواست تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

امروز اما محمود احمدی‌نژاد تلاش کرد در جریان افتتاح طرح انتقال خط آهن تهران – تبریز به مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، به بخشی از این انتقادات پاسخ بگوید و از عملکرد خود دفاع کند.

او گفت: «بیش از ۳۰ عنوان كار بزرگ و تعیین‌كننده برای اولین بار توسط این دولت انجام شده كه تنها فرستادن ماهواره به فضا و هسته‌ای شدن و پیشرفت‌های كشور در زمینه نانوتكنولوژی و بیوتكنولوژی بخشی از آن است.»

تابستان سال جاری دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به پایان می‌رسد و او باید سکان دولت را به دست برنده انتخابات ۲۴ خرداد بسپارد.
XS
SM
MD
LG