لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

معاون رئیس جمهور ایران: منافع عده‌ای با رفع تحریم‌ها به خطر می‌افتد


مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران، می‌گوید که دولت «قوی‌ترین سرداران خود را به میدان مذاکره فرستاده تا دارایی مردم بازگردد».
مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران، می‌گوید که دولت «قوی‌ترین سرداران خود را به میدان مذاکره فرستاده تا دارایی مردم بازگردد».
مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران، در واکنش به انتقادات برخی از محافظه‌کاران داخلی از سیاست هسته‌ای دولت حسن روحانی گفت که با رفع تحریم‌های تهران، منافع عده‌ای به خطر می‌افتد.

این سخنان چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت، و تنها یک روز پس از آن بیان شد که حسن روحانی با موضع‌گیری علیه مخالفان داخلی مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی تاکید کرد که «مبارزه با ابرقدرت‌ها» بهانه‌ و فرصتی بوده برای عده‌ای که «جیب مردم را بزنند و اموال ملت را غارت کنند».

مجید انصاری نیز با اشاره به انتقاداتی که در داخل کشور علیه مذاکرات هسته‌ای انجام می‌شود، اظهار داشت: «اگر دولت اولویت خود را دیپلماسی تدبیر قرار داده و قوی‌ترین سرداران خود را به میدان مذاکره فرستاده تا دارایی مردم بازگردد آیا رواست که انواع تهمت‌ها زده شود؟»

خبرگزاری‌‌ مهر که سخنان آقای انصاری را بازتاب داده‌ از قول او نوشته‌ است که «منافع برخی با رفع تحریم به خطر می‌افتد» و آنها اساسا «دلواپس بازگشت دارایی‌های مردم هستند».

«دلواپسیم»، عنوان همایشی بود که در نیمه‌های اردیبهشت در تهران برگزار شد و در جریان آن چهره‌های محافظه‌کاری مانند حمید رسایی، نماینده مجلس و محمدعلی رامین، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمود احمدی‌نژاد، سیاست هسته‌ای دولت روحانی مبنی بر مذاکره با قدرت‌های جهانی را مورد حمله قرار دارند.

اما مجید انصاری خطاب به منتقدان هشدار می‌دهد که «وقتی سرداران کشور و مذاکره‌کنندگان در حال مبارزه هستند، مبادا پشت سر آنها صفحه بگذارید و دشمن را خوشحال کنید».

به گفته او، کسانی که به دولت روحانی «تهمت می‌زنند» در اصل «نظام و رهبری را نشانه گرفته‌اند» چرا که با «دیپلماسی» دولت حسن روحانی و «هموار شدن راه توسعه ایران»، «مثلث شوم اسرائیل، مرتجعان منطقه و پادوهای منافقین عزا گرفته‌اند».

این مقام دولت ایران در نهایت اظهار داشت: «آیا تیم مذاکره کننده به اندازه تیم ملی هم نیست که مورد حمایت قرار گیرد؟ برخی نگران چه چیزی هستند؟ هر چه به امضاء برسد تائید رهبری را دارد.»

پیش از این آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته بود که اگرچه به نتایج مذاکرات هسته‌ای خوشبین نیست، اما این مذاکرات باید ادامه یابد تا «جو جهانی علیه ایران» شکسته شود.
XS
SM
MD
LG