لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

عسگراولادی خواستار حل مسئله موسوی و کروبی شد


حبیب‌الله عسگراولادی می‌گوید که نسبت دادن فتنه به موسوی و کروبی باعث قفل شدن شرایط سیاسی شده است.
حبیب‌الله عسگراولادی می‌گوید که نسبت دادن فتنه به موسوی و کروبی باعث قفل شدن شرایط سیاسی شده است.
حبیب‌الله عسگراولادی، از چهره‌های شاخص حزب محافظه‌کار موتلفه اسلامی، روز دوشنبه، پنج فروردین، خواهان حل و فصل مسئله میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای عسگراولادی در توضیح مواضع خود درباره آقای موسوی و آقای کروبی گفت: «این موضوع قفلی است که اگر باز نشود در انتخابات آینده هم دچار مشکل خواهیم شد.»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، بیش از دو سال است که در خانه‌های خود زندانی هستند. این دو چهره سیاسی نتیجه انتخابات ۱۳۸۸ را که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد انجامید، نپذیرفتند و آن را حاصل «تقلب گسترده» و «مهندسی آرا» خواندند.

پافشاری آقای موسوی و آقای کروبی برای ابطال انتخابات به راهپیمایی‌های گسترده حامیان آنها منجر شد که مقامات حکومت ایران از آن به عنوان «فتنه» یاد می‌کنند. «سران فتنه» نیز نامی است که آنها به میرحسین موسوی و مهدی کروبی داده‌اند.

با این حال حبیب‌الله عسگراولادی تاکید می‌کند که نباید آقای موسوی و آقای کروبی را «سران فتنه» نامید، چرا که این موضوع باعث «قفل شدن» شرایط سیاسی شده است.

او در توضیح دیدگاه‌های خود اظهار داشت: «قفل این بود که فتنه را به کروبی و موسوی نسبت می‌دادند؛ در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه‌گر آمریکا و رژیم صهیونیستی است و من از همین سخن آقا استنباط کردم و گفتم که فتنه جای دیگری است و بین مفتون و فتنه‌زده تفاوت است.»

حبیب‌الله عسگراولادی پیش از این نیز میرحسین موسوی و مهدی کروبی را «برادران» خود نامیده و گفته بود که آنها مجرم نیستند.

این چهره سیاسی در ادامه سخنان روز دوشنبه خود همچنین انتقاد تندی را متوجه محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت ایران، ساخت و او را به «قانون‌ستیزی» متهم کرد.

آقای عسگراولادی گفت: «رئیس‌جمهور تیم نداشت و هر کسی از اطرافیانش را که رشد می‌کرد، کنار می‌گذاشت.»

به گفته او، آقای احمدی‌نژاد اهل مشورت هم نبود و از این رو «در دولت‌های نهم و دهم مشورت را از دست دادیم و این‌ها ضعف است».

دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد مردادماه ۱۳۹۲ به پایان می‌رسد و او جایگاه خود را باید تحویل برنده انتخابات خردادماه بدهد.
XS
SM
MD
LG