لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۶

نگرانی فعالان فرهنگی نسبت به ادامه بازداشت دانشجویان


دانشگاه های ایران در روزهای نزدیک به ۱۶ آذر و پس از آن صحنه اعتراض هایی بود.
دانشگاه های ایران در روزهای نزدیک به ۱۶ آذر و پس از آن صحنه اعتراض هایی بود.

هفتاد نفر از نویسندگان، شاعران، مترجمان و فعالان فرهنگی با امضای نامه ای نسبت به ادامه بازداشت دانشجویانی که در آستانه ۱۶ آذر بازداشت شده اند ابراز نگرانی کردند.


امضاکنندگان این نامه ضمن «ابراز نگرانی شدید از وضعِ ناروشن این دانشجویان» اعلام کرده اند که « خواست آزادی نه ویژه دانشجویان، که خواست همه مردمی است که از سانسور و سرکوب و آزار به جان آمده اند.»


این نامه را نویسندگان و شاعرانی چون سیمین بهبهانی، علی اشرف درویشیان، بابک احمدی، ضیاء موحد، شیوا ارسطویی و احمد باطبی امضا کرده اند.


اعتراض فعالان فرهنگی به بازداشت دانشجويانی است که در مراسم های مختلف بزرگداشت روز ۱۶ آذرماه از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شدند.


برخی از اين دانشجويان وابسته به گروه هايی هستند که به «چپگرا» معروف شده اند و تعدادی از بازداشت شدگان نيز دانشجويان کرد هستند که روز ۱۸ آذرماه دستگير شدند.


تجمع خانواده ها مقابل مجلس


در همین حال، خانواده های دانشجویان زندانی روز یکشنبه در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.


به گفته این خانواده ها، هفته گذشته مسئولان کمیسیون امنیت ملی مجلس به آنها وعده داده بودند تا روز یکشنبه ملاقات یا تماس با فرزندانشان را تسهیل خواهند کرد.


اما خواهر نادر احسنی، یکی از دانشجویان بازداشت شده، در گفت و گو با رادیو فردا می گوید که این وعده عملی نشده و از خانواده ها خواسته شده است که روز سه شنبه مجددا به مجلس مراجعه کنند.


پیش از این، روز شنبه، خانواده های دانشجویان زندانی با مراجعه به دادگاه انقلاب خواستار مشخص شدن وضعیت فرزندان دانشجوی خود شده بودند.


XS
SM
MD
LG