لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۱

اخراج یک مامور «اف بی آی» در ارتباط با پیامک‌های انتقادی


 پیتر استرزوک، مامور سابق اف بی آی
پیتر استرزوک، مامور سابق اف بی آی

اداره پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی یکی از ماموران قدیمی خود را که مدتی هم در پرونده تحقیقات بازارس ویژه رابرت مالر در مورد دخالت های روسیه در انتخابات آمریکا کار می کرد به خاطر ارسال پیام‌های انتقادی از دونالد ترامپ اخراج کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیتر استرزوک، مامور سابق اف بی آی حدود یک سال پیش وقتیکه این پیام ها برملا شدند از گروه کاری بازرس مالر کنار گذاشته شد و اف بی آی در حال بازبینی استخدام او دراین اداره بوده است. وکیل پیتر استرزوک گفت موکلش عصر روز جمعه توسط دیوید بودیچ، معاون اف بی آی اخراج شده است.

وکیل آقای استرزوک روز جمعه در بیانیه ای از اخراج موکلش انتقاد کرد و گفت او به خاطر فشارهای سیاسی اخراج شده و افزود:«مامور مخصوص استرزوک به خاطر سخنان سیاسی که طبق ماده اول قانون اساسی برای همه محفوظ است مجازات شده است.»

او گفت این اخراج «باید برای همه آمریکایی ها نگران کننده باشد.»

وکیل آقای استرزوک افزود اف بی آی حکم دفتر مسئولیت حرفه ای این اداره را که برای تنبیه موکلش ۶۰ روز تعلیق و برکناری از مسئولیت های مدیریتی تعیین کرده بود رد کرده است.

اف بی آی تاکنون در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده است.

پیتر استرزوک در جلسه تحقیقات مجلس نمایندگان در ماه ژوئیه زمانیکه برای اولین بار به طور علنی در مورد این پیام ها صحبت می کرد قاطعانه از خود دفاع کرد. او تاکید کرد که این پیامک ها از جمله موردی که در آن دونالد ترامپ را یک «فاجعه» توصیف کرده و یا مورد دیگری که در آن گفته بود ما نامزدی دونالد ترامپ را «متوقف خواهیم کرد» نشاندهنده جانبداری سیاسی نیست و روی تحقیقات او تاثیر نداشته است.

پیتر استرزوک در عین حال یکی از بازپرسان ارشد تحقیقات اف بی آی در سال ۲۰۱۶ در مورد استفاده هیلاری کلینتون از ای میل های شخصی بود.

در جلسه تحقیقات مجلس نمایندگان که بارها به یک مسابقه فریاد زدن حزبی بدل شد جمهوری خواهان بسیار فعال بودند. دمکراتها جمهوری خواهان را متهم کردند که با تمرکز بیش از حد روی پیامک های پیتر استرزوک قصد دارند توجه اصلی را از تحقیقات بازرس ویژه رابرت مالر در مورد احتمال تبانی کارزار دونالد ترامپ با روسیه منحرف کنند.

آقای ترامپ بارها در پیامهای خود در شبکه توئیتر به پیتر استرزوک حمله کرده و گفته است پیامک های انتقادی این مامور ارشد اف بی آی نشان می دهد که تحقیقات بازرس مالر ساختگی است.

جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا از اخراج پیتر استرزوک استقبال کرده و کوین مک کارتی رهبر فراکسیون این حزب در پیامی در شبکه توئیتر گفت:«باید خیلی زودتر اخراج می شد.»

با استفاده از گزارش آسوشیتدپرس، ش.ر.
XS
SM
MD
LG