لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۹

تخلیه یک ایستگاه قطار در جنوب فرانسه در پی گزارش مشاهده مردان مسلح


پلیس فرانسه پس از دریافت گزارش‌هایی از مشاهده مردان مسلح در ایستگاه قطار شهر نیم در جنوب فرانسه، اقدام به تخلیه مسافران از این ایستگاه کرده است.

آسوشیتدپرس شامگاه شنبه به نقل از یک مقام پلیس ملی فرانسه نوشت که عملیات پلیس شنبه‌شب و پس از آن آغاز شد که مسافران از مشاهده افراد مسلح در ایستگاه قطار شهر نیم خبر دادند.

شهر نیم در جنوب فرانسه و در نزدیکی مونپولیه واقع شده، و بخشی از ناحیه لاندگ روسیون، هم‌مرز با اسپانیاست.

منبع آسوشیتدپرس، عملیات پلیس در این منطقه را عملیات راستی‌آزمایی توصیف کرده و گفته است که هیچ گلوله‌ای در این محل شلیک نشده است.

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امنیتی دیگر نوشته است که پلیس در تلاش برای راستی‌آزمایی ارتباط احتمالی میان حضور مردان مسلح مشاهده شده در این ایستگاه و حمله بارسلون در پنجشنبه گذشته است.

هیچ کدام از این دو مقام حاضر به افشای نام خود نشده‌اند و گفته‌اند گزارشی از آسیب دیدن هیچ کس در این منطقه دریافت نشده است.

در همین حال روزنامه محلی میدی لیبر از دستگیری یک نفر در عملیات پلیس خبر داده و نوشته است که این فرد مظنون به حمل یک سلاح بدلی بوده است. این روزنامه با رد گزارش‌ها در مورد شلیک گلوله در محل، مدعی شده که پلیس اکنون در تعقیب یک مظنون دیگر است.

عملیات پلیس فرانسه در شهر نیم در حالی است که روز شنبه مسابقات دوچرخه‌سواری مشهور به تور اسپانیا از این شهر جنوبی فرانسه آغاز شد.

پس از حمله روز پنج‌شنبه در بارسلون، مقام‌های فرانسوی کنترل مرزهای این کشور با اسپانیا را تشدید کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG