لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۰

کاخ سفید: نشست سران گروه هفت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود


کاخ سفید می‌گوید، لغو نشست حضوری گروه ۷ برای تمرکز بر تلاش‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا است.
کاخ سفید می‌گوید، لغو نشست حضوری گروه ۷ برای تمرکز بر تلاش‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا است.

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا، کاخ سفید روز پنجشنبه ۲۹ اسفندماه اعلام کرد که دونالد ترامپ٬ رئیس جمهوری آمریکا اجلاس سران گروه هفت (جی ۷) را که قرار بود در ماه ژوئن، خرداد ماه ، در کمپ دیوید برگزار شود، لغو کرده است.

به گزارش رویترز، کاخ سفید گفته است به جای اجلاس حضوری سران کشورهای عضو گروه هفت در کمپ دیوید، در ایالت مریلند، این نشست به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

در حالی خبر لغو اجلاس حضوری سران گروه هفت منتشر شده است که بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را بسته اند.

رویترز می گوید، دونالد ترامپ اوایل هفته جاری با رهبران کشورهای بزرگ صنعتی جهان نشستی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کرد و قصد دارد در آوریل ، مه و ژوئن چنین نشستی هایی را دوباره برگزار کند که ویدئو کنفرانس ماه ژوئن همزمان با برنامه قبلی برای اجلاس حضوری سران کمپ دیوید خواهد بود.

طبق این گزارش، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید این تغییر در اجلاس کمپ دیوید را به اطلاع همتایانش در گروه ۷ رسانده است.

جودی دیر،‌سخنگوی کاخ سفید در این رابطه به رویترز گفته است، برای این که هر کشور تمامی منابع خود را جهت مقابله با پیامدهای بهداشتی و اقتصادی شیوع ویروس کرونا، کووید ۱۹، متمرکز بکنند، لری کودلو به دیگر همتایان خود در گروه هفت اطلاع داد نشست ماه ژوئن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

اکثر کشورهای عضو گروه هفت یعنی آمریکا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و ایتالیا هم اکنون با پیامدهای شیوع ویروس کرونا درگیرند.

روز پنجشنبه اعلام شد که در ایتالیا یکی از اعضای گروه هفت، شمار قربانیان ویروس کرونا از تعداد کسانی که در چین بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند، بیشتر شد.

کارشناسان معتقدند که شمار تلفات در ایتالیا می‌تواند یکی از نشانه‌های گسترش خطرناک این ویروس در اروپا و آمریکا ارزیابی شود.

روز پنجشنبه شمار مبتلایان در آمریکا از ۱۲ هزار نفر گذشت و ۱۹۳ نیز تاکنون در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از داست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG