لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷

تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از چین پیشی گرفت


حمل تابوت یکی از قربانیان ویروس کرونا در شهر برگامو ایالت لومباردی ایتالیا.
حمل تابوت یکی از قربانیان ویروس کرونا در شهر برگامو ایالت لومباردی ایتالیا.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا روز پنجشنبه ۲۹ اسفند از تعداد مشابه در چین بیشتر شد و کارشناسان معتقدند که این یکی از نشانه‌های گسترش خطرناک این ویروس در اروپا و آمریکاست.

تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا به سه هزار و ۴۰۵ نفر رسید که حدود ۱۵۰ نفر بیشتر از کل تلفات در چین است. ولی باید در نظر گرفت که جمعیت چین تقریبا ۲۰ برابر جمعیت ۶۰ میلیونی ایتالیاست.

افزایش چشمگیر تعداد قربانیان در ایتالیا درست در روزی اتفاق می‌افتد که حدود سه ماه پس از آغاز شیوع کرونا در شهر ووهان چین، امروز برای نخستین بار هیچ مورد جدیدی از ابتلا به این ویروس در این شهر گزارش نشده است.

شاید این نشانه‌ای باشد که اقدامات شدید و سختگیرانه حکومت و حزب کمونیست چین در کنترل شیوع ویروس به مراتب از کشورهای دیگر موثرتر بوده است.

روز پنجشنبه یک تیم صلیب سرخ چین که از ایتالیا بازدید می‌کند از شهروندان این کشور به خاطر بی‌توجهی به قرنطینه عمومی در کشور انتقاد کرد.

رئیس هیات صلیب سرخ چین ضمن ابراز تعجب از بی‌توجهی مردم به مقررات قرنطینه عمومی گفت: «در شرایط کنونی این کشور تمامی رفت‌وآمدهای مردم و شبکه حمل‌ونقل عمومی باید متوقف شود. تمام مردم باید در داخل خانه و در شرایط قرنطینه بمانند».

کارشناسان و نهادهای پزشکی برای افزایش چشمگیر قربانیان در ایتالیا دلایل مختلفی ذکر می‌کنند. یکی از این دلایل، جمعیت بالای افراد مسن در این کشور است که به دلیل داشتن بیماری‌های مزمن دیگر در برابر ویروس کرونا بسیار آسیب‌پذیر هستند. ۸۷ درصد از قربانیان در این کشور بالای هفتاد سال بوده‌اند.

برخی دیگر از کارشناسان دلیل این وضعیت را فشار شدید تعداد بالای مبتلایان بر سیستم خدمات درمانی ایتالیا می‌دانند و می‌گویند این سیستم کاملا فلج شده است.

روز پنجشنبه اعلام شد که پرنس آلبرت دوم، پادشاه موناکو، نیز به کووید -۱۹ مبتلا و در بیمارستان بستری شده است. او اولین رهبراروپایی است که به این بیماری مبتلا می‌شود.

بعد از ایتالیا، اسپانیا بیشترین تعداد تلفات را در میان کشورهای اروپایی دارد. تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور روز پنجشنبه به بالای ۸۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به بالای ۱۷ هزار نفر رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس/ ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG