لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۹

اعتصاب کارگران هفت‌تپه وارد پنجمین روز شد


کارگران نیشکر هفت‌تپه با اشاره به وضعیت خود، خواستار بازگردانده شدن مالکیت این شرکت به دولت شده‌اند.
کارگران نیشکر هفت‌تپه با اشاره به وضعیت خود، خواستار بازگردانده شدن مالکیت این شرکت به دولت شده‌اند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که اعتصاب صدها کارگر این واحد در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای معوقه، روز چهارشنبه ۲۲ آذر وارد پنجمین روز شد.

اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز شنبه ۱۸ آذر و در اعتراض به پرداخت نشدن پنج ماه دستمزد معوقه و حق بیمه کارگران آغاز شد.

به گزارش شماره روز چهارشنبه روزنامه اعتماد و نیز شبکه‌های اجتماعی، این وضعیت باعث شده‌است تا سازمان تأمین اجتماعی از تمدید دفترچه‌های کارگران خودداری کند که این به نوبه خود باعث شده‌است آنها برای مداوای بیماری‌های خود یا خانواده‌شان مجبور به خرید دارو به قیمت آزاد شوند.

این در شرایطی است که بر اساس همین گزارش‌ها، کارگران و خانواده‌های‌شان امکان خرید نقدی اجناس و مواد مصرفی روزانه خود را ندارند.

در این میان، کارگران نیشکر هفت‌تپه با اشاره به وضعیت خود، خواستار بازگردانده شدن مالکیت این شرکت به دولت شده‌اند.

شرکت نیشکر هفت‌تپه در اسفند سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد که انتقادهایی را برانگیخت و حتی یکی از نمایندگان مجلس از شوش و دانیال پیش‌بینی کرد که در این رابطه مشکلاتی برای کارگران ایجاد خواهد شد.

با این همه، درخواست کارگران هفت‌تپه از سوی دولت حسن روحانی تحقق نیافته‌است.

بر اساس گزارش تشکل‌های مستقل کارگری، یکی دیگر از خواست‌های کارگران هفت‌تپه، به رسمیت شناخته شدن سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه به عنوان نماینده قانونی آنها است.

این سندیکا پس از فعالیت دوباره در سال ۸۷ تحت فشارهای امنیتی و قضایی شدیدی قرار داشته‌است. این برخوردها انتقاد گسترده سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های کارگری در جهان را نیز به همراه داشته‌است.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز چهارشنبه خبر داد که پنج تن از نمایندگان کارگران روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، با مسئولان شهرستان شوش ملاقات داشته‌اند.

در این ملاقات، کارگران خواستار تضمین پرداخت دستمزدهای معوقه از سوی مسئولان این شهرستان شدند. در این جلسه، فرماندار شوش، رئیس دادگستری، نماینده اداره اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس اداره کار شوش شرکت داشتند.

XS
SM
MD
LG