لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۶

نماینده حزب‌الله لبنان: لبنانی‌های هوادار در مناطق سیل‌زده ایران حضور دارند


یک هوادار گروه حزب‌الله لبنان در حالی که عکس آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای را در دست دارد، به نفع این گروه شعار می‌دهد.
یک هوادار گروه حزب‌الله لبنان در حالی که عکس آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای را در دست دارد، به نفع این گروه شعار می‌دهد.

نماینده حزب‌الله لبنان در قم خبر داد که دبیرکل این گروه از هواداران خود برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی دعوت کرده و «هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده حضور دارند».

شیخ معین دقیق روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، «از همه جوانان و حزب‌الله لبنان خواسته است که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان با تمام توان در کنار نیروهای جهادی، هلال‌احمر و نیروهای مسلح ایران باشند».

وی اضافه کرد: «هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و برخی دیگر از جوانان در حال عزیمت به مناطق سیل‌زده ایران هستند».

انتشار این خبر در حالی است که در روزهای گذشته حضور اعضای گروه‌های شیعه عراقی «حشدالشعبی» و «جنبش النجبا» در مناطق سیل‌زده اعتراض‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

در همین حال، ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح روز سه‌شنبه گفت: «طبیعی است امروز نیرو‌های حشدالشعبی عراق در خط مقدم برای کمک به مردم عزیز سیل زده کشورمان کمک کنند».

حشدالشعبی زیر نظر نیروی قدس سپاه پاسداران تأسیس شده و روزنامه کیهان، چاپ تهران، نوشته‌ است که ورود آنها به ایران به دعوت قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انجام شده‌ است.

این روزنامه همچنین از ورود افرادی از گروه شبه‌نظامی شیعه موسوم به «لشکر فاطمیون» افغانستان به مناطق سیل‌زده ایران خبر داده بود.

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران، روز ۱۶ اسفند پارسال گفته بود که «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد».

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با اشاره به این سخنان ورود نیروهای حشدالشعبی عراق به داخل ایران را با مسئله سرکوب شهروندان ایرانی معترض به جمهوری اسلامی مرتبط می‌دانند.

روز یکشنبه، شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران و از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، نیز در پیام‌های خود ورود شبه‌نظامیان مسلح از عراق را با مسئله «سرکوب» سیل‌زدگان معترض مرتبط دانسته بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ تسنیم،وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه‌های اجتماعی و سایت رادیو فردا /ا.م/ ک.ر
XS
SM
MD
LG