لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۴

پرواز آزمایشی اولین تاکسی هوایی در سنگاپور


تاکسی هوایی جدید از کنار آسمان‌خراش‌های سنگاپور بدون ایجاد صدای زیاد عبور کرد
تاکسی هوایی جدید از کنار آسمان‌خراش‌های سنگاپور بدون ایجاد صدای زیاد عبور کرد

یک تاکسی پهپادی روز سه‌شنبه برای نخستین بار در مرکز شهر سنگاپور به پرواز درآمد و پس از طی مسافتی، در بخشی دیگر از این شهر سالم به زمین نشست. بر روی این وسیله نقلیه ۱۸ پروانه سوار شده و ظاهر آن ترکیبی است از پهپاد و بالگرد.

این تاکسی هوایی قابلیت پرواز بدون خلبان را دارد اما شرکت آلمانی سازنده آن، یعنی «وُلوکوپتر» تصمیم گرفت اولین پرواز آزمایشی در سنگاپور را با یک خلبان انجام بدهد.

ولوکوپتر در حال حاضر این هواگردها را در دبی، هلسینکی، آلمان و لاس‌وگاس آزمایش کرده‌است اما پرواز سنگاپور اولین آزمایش این وسیله در مرکز یک شهر است.

سنگاپور از شهرهای گرفتار به ترافیک در آسیا است و در برنامه شرکت «ولوکوپتر»‌ برای تولید انبوه و استفاده تجاری از این تاکسی هوایی قرار است سنگاپور از اولین میزبان‌ها باشد.

فلوریان رویترز، مدیر اجرایی «ولوکوپتر»‌ به خبرگزاری فرانسه گفت که این شرکت می‌خواهد این سرویس را به شهرهایی پرازدحامی چون جاکارتا، مانیل و بانکوک و همچنین بخش‌هایی از چین و هند ارائه کند.

تاکسی هوایی که یک نمونه آن روز سه‌شنبه، ۳۰ مهر،‌ ترافیک سنگاپور را دور زد یک تاکسی دونفره است که با باتری کار می‌کند و در حالی که از کنار آسمان‌خراش‌ها می‌گذرد صدای زیادی از آن شنیده نمی‌شود.

این تاکسی پرنده قرار است در سنگاپور، گردشگران را به سرعت از خلیج مارینا در مناطق مرکزی شهر به جزیره سنتوسا منتقل کند، یعنی جایی که چندین مکان گردشی مهم شهر و هتل‌های لوکس قرار دارند. انتقال مسافران از کشتی‌های لنگرانداخته در مقابل ساحل به مرکز شهر نیز از دیگر برنامه‌ها برای این تاکسی هوایی است.

سنگاپور به تازگی از محلی به نام «ولوپورت» رونمایی کرده است که قرار است پهپاد «ولوکوپتر»‌ بر روی آن فرود آید. «ولوکوپتر»‌ آلمانی هم‌اکنون با طرح‌های رقابتی مشابهی از سوی شرکت اوبر و «کیتی هاوک» مواجه است. شرکت «کیتی هاوک» از پشتیبانی یکی از مؤسسان گوگل به نام لری پیج برخوردار است.

منابع: خبرگزاری فرانسه و شبکه‌های اجتماعی / پ.پ
XS
SM
MD
LG