لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۹

حوزه علمیه مازندران «هرگونه احتمال سوءقصد» به ابراهیم فاضل را رد کرد


حوزه علمیه مازندران اعلام کرده که در مورد مرگ ابراهیم فاضل، «تنها فرضیه ممکن غرق‌شدگی» است
حوزه علمیه مازندران اعلام کرده که در مورد مرگ ابراهیم فاضل، «تنها فرضیه ممکن غرق‌شدگی» است

حوزه علمیه مازندران با انتشار بیانیه‌ای «هرگونه احتمال سوءقصد» به ابراهیم فاضل، آخوندی که جسد او در ساحل جویبار کشف شده بود، را منتفی دانست.

در بیانیه‌ای که این نهاد دینی روز جمعه ۱۵ اردیبهشت منتشر کرد، آمده است که «با توجه به وضعیت پیکر مرحوم، هرگونه احتمال سوءقصد به ایشان منتفی است و مطابق تحقیقات مسئولان ذی‌ربط که به صورت مبسوط به خانواده ارائه دادند، چنین احتمالی مطرح نیست».

حوزه علمیه مازندران اضافه کرده که در مورد مرگ فاضل، «تنها فرضیه ممکن غرق‌شدگی» است و از مردم خواست «با پرهیز از شایعه پراکنی مانع سوءاستفاده مغرضین» شوند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جویبار روز گذشته اعلام کرد که جسد آخوند ابراهیم فاضل که از چهار روز پیش مفقود شده بود، «در منطقه آب‌های ساحلی روستای گلدشت این شهرستان از آب بیرون کشیده شد».

آقای جعفری در همان روز با اشاره به اینکه در این زمینه «هیچ مورد امنیتی مطرح نیست»، از رسانه‌ها خواسته بود در این مورد «از گمانه‌زنی‌ها و بداخلاقی‌های رسانه‌ای پرهیز و برای پوشش رسانه‌ای از مراجع قانونی پیگیری کنند».

علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران هم بدون اشاره به جزئیات معاینه تخصصی جسد وی، علت مرگ آقای فاضل را «غرق‌شدگی در دریا» عنوان کرد.

ابراهیم فاضل برادر همسر محمود نبویان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است که بر اساس گزارش‌ها برای دیدار با خانواده‌، از قم به بابل رفته و از ۱۲ اردیبهشت مفقود شده بود.

مدیر حوزه علمیه بابل گفته او «برای چند ساعت به ساحل بابلسر رفته بود» و بر اساس گزارش پلیس، «با راننده خودرو برای بازگشت قرار داشته است».

حساسیت نهادهای مختلف جمهوری اسلامی در مورد علت مرگ ابراهیم فاضل در حالی ابراز می‌شود که در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حمله به چند آخوند و کشته‌شدن یک آخوند دیگر در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه، ۹ اردیبهشت، گزارشی از زیر گرفتن یک طلبه توسط راننده یک خودرو در ایستگاه اتوبوس در خیابان شهدا قم و سپس حمله همین راننده با چاقو به او را منتشر کرد.

خبر این اقدام به فاصله کوتاهی از کشتن عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق مجلس خبرگان با اسلحه در بابلسر و نیز «زیر گرفتن» یک آخوند در بولوار مرزداران تهران منتشر شد.

پس از این اتفاقات، شماری از فعالان سیاسی نسبت به افزایش «تنفر» مردم از آخوندها و احتمال اقدامات تلافی‌جویانه ناشی از فشارهای اقتصادی که مسئولیت آن با جمهوری اسلامی است، هشدار دادند.

در اعتراضات سراسری اخیر در ایران، معترضان شعارهایی علیه آخوندها و روحانیت سر داده و هم‌چنان برخی در خیابان‌ها عمامه‌ را از سر آخوندها انداخته‌اند که این حرکت اعتراضی به «عمامه‌پرانی» معروف شده است.

طی این مدت، گزارش‌هایی نیز از ضرب‌و‌شتم شماری از آخوندها در شهرهای مختلف ایران منتشر شده بود.

با استفاده از بیانیه حوزه علمیه مازندران، ایرنا و رادیو فردا؛ پ، م/ ب، ب
XS
SM
MD
LG