لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۸

افزایش ۲۳ درصدی تردد در جاده‌های ایران یک هفته پس از لغو محدودیت‌ها


محدودیت‌های تردد در جاده های ایران از روز ۳۱ فروردین برداشته شده است
محدودیت‌های تردد در جاده های ایران از روز ۳۱ فروردین برداشته شده است

یک هفته پس از پایان محدودیت‌های سفر در جاده‌های ایران، تعداد سفرهای جاده‌ای نسبت به گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت.

نادر رحمانی، رئيس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک نیروی انتظامی، اعلام کرد که میانگین تردد در جاده‌های کشور در هفته اول اردیبهشت نسبت به هفته آخر فروردین ماه ۲۳ درصد افزایش داشته است.

محدودیت‌های تردد در جاده‌های ایران از روز ۳۱ فروردین برداشته شده است. یک روز پس از برداشته شدن محدودیت ها اعلام شده بود که تردد در جاده‌های ایران شش درصد افزایش یافته است.

در تهران نیز با وجود هشدار مقامات وزارت بهداشت بخشی از محدودیت‌ها لغو شده است.

در همین حال فرنوش نوبخت، مدیرعامل متروی تهران، گفت که به دلیل کاهش محدودیت‌ها و افزایش مسافران امکان اجرای فاصله‌گذاری در مترو وجود ندارد.

وی اعلام کرد که از ورود افراد فاقد ماسک به مترو جلوگیری نمی‌شود.

وی اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم به اعمال این محدودیت اجتماعی وارد شویم، ضمن اینکه ما نمی‌توانیم در مترو ماسک بفروشیم یا توزیع کنیم چراکه تعداد مسافران بسیار زیاد است و اساساً تأمینش کار سختی است».

پیشتر محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، نیز سامانه گردش هوا در واگن‌های مترو را در مورد شیوع ویروس کرونا خطرناک توصیف کرده و گفته بود: «در مترو دو نوع سیستم هوادهی داریم، هواکش تونل و هواکش واگن که این دو باهم فرق دارند و چیزی که خطرناک است، هواکش واگن است».

پس از شیوع کرونا طرح ترافیک در تهران لغو شده است. با این حال کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، به وزارت کشور پیشنهاد کرد که بار دیگر محدودیت‌هایی برای طرح ترافیک در تهران اجرا شود.

به گفته آقای هادیان‌فر، در این طرح پیشنهاد شده که ماشین‌های فاقد آرم طرح ترافیک تنها در چند ساعت خاص بتوانند در محدوده طرح تردد کنند.

در همین حال محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، خبر داد که در جلسه‌ای با حضور چند نهاد طرحی در این باره تهیه شده است.

به گفته آقای علیخانی، بر اساس این طرح قرار شده که طرح ترافیک از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر اجرا شود و یا اینکه این طرح به صورت زوج و فرد اجرا شود.

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران بخشی از پروازهای داخلی نیز لغو شده است.

در همین حال غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه گیلان، ابراز امیدواری کرد که از هفته آینده روال عادی پروازها در این فروگاه انجام شود.

وی گفت که کرونا باعث لغو ۸۰ درصد پروازهای این فرودگاه شده است.

XS
SM
MD
LG