لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

احمدی‌نژاد: معلوم است که یک جای کار اشکال دارد و باید اصلاح شود


در ادامه انتقادهای محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق، از مسئولان حکومتی، او روز جمعه، ۱۸ اسفندماه، بار دیگر در یک سخنرانی تازه در شهر گلستان جاده ساوه با اشاره به «ظلم‌ها» و «بی‌عدالتی‌ها» تاکید کرد که «مدیریت‌ها غلط است».

به گزارش وب‌سایت «دولت بهار»، نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، او در این سخنرانی که با ترجیع‌بند «معلوم است که یک جای کار عیب دارد» ایراد کرد چنین اظهار نظر کرد که «این همه سختی برای یک زندگی حداقلی ناشی از عدم اجرای عدالت است».

سخنرانی تازه در انتقاد از نحوه مدیریت کشور در نظام جمهوری اسلامی در حالی ایراد شد که تنها دو روز پیش آقای احمدی‌نژاد در یادداشتی از «حلقه بسته مدیریتی» در ایران شکایت کرده بود.

آقای احمدی‌نژاد در این یادداشت که روز چهارشنبه گذشته باز هم وب‌سایت دولت بهار منتشر کرد نوشته بود که این «حلقه بسته» تنها «به ظاهر از دو جناح رقیب و مخالف تشکیل شده» است.

وی نوشته بود: «لیکن در عمل هر دوی آنها در حفظ وضع موجود و صیانت از نظمی که فرصت نامحدود و استثنایی برای بهره‌گیری از قدرت و ثروت در اختیار آنان قرار داده است، کاملاً متحدند.»

چنین انتقادی از زبان رئیس جمهور سابق در حالی بیان می‌شود که محمود احمدی‌نژاد خود سال‌ها جزئی از این «حلقه مدیریتی» بوده و به گفته بسیاری از تحلیل‌گران همین نزدیکی به «حلقه» مذکور به او توان انتقاداتی را داده که از کسان دیگر برنمی‌آید.

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی تازه خود نیز در ادامه نظراتش در یادداشت روز چهارشنبه به «عده‌ای خاص» تاخته و آنها را متهم کرده است که «منابع بانکی عظیم» در اختیار دارند.

او همچنین می‌گوید: «به بهانه این که اعتراض به ظلم‌ها و نابه‌سامانی‌ها و بی‌عدالتی‌ها موجب تضعیف نظام است، طی چند دهه به روش‌های گوناگون از اعتراض به اشتباه‌کاری‌ها و تصمیمات غلط و سوءاستفاده‌ها جلوگیری شده است.»

به گفته رئیس جمهور سابق، «اگر فقط معوقات بانکی ثروتمندان اخذ و به طبقات محروم اختصاص یابد، بخش مهمی از فقر و بیکاری از بین خواهد رفت».

به گفته او، بی‌عدالتی در دو زمینه به شرایط بد اقتصادی برای مردم ایران منجر شده است: «بخش اصلی ثروت کشور در اسارت و احتکار است» و «توزیع ثروت و فرصت‌ها در کشور عادلانه نیست».

رئیس ‌جمهوری سابق ایران اوایل اسفندماه در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار برکناری رئیس قوه قضاییه و «برگزاری فوری و آزاد انتخابات» در کشور بدون دخالت «نهادهای انتظامی» و «مهندسی شورای نگهبان» شد.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون تنها یک بار و آن هم به طور غیرمستقیم به انتقادات رئیس جمهور سابق پاسخ داده و نهیب زده است که «کسانی که همه امکانات کشور دست‌شان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند».

در مقابل دیگر مقامات جمهوری اسلامی هر از چند گاهی با اشاره به انتقادات محمود احمدی‌نژاد به او تاخته و او را به دروغ و ریاکاری متهم می‌کنند.

از جمله روز جمعه نیز یک نماینده اصولگرای مجلس و یک فعال سیاسی اصولگرا، یعنی از همان طیفی که آقای احمدی‌نژاد به آن تعلق دارد، در پاسخ به نامه احمدی‌نژاد به رهبر جمهوری اسلامی او را به «تزلزل شخصیتی» و عدم ثبات روحی و روانی متهم کردند.

مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس، روز جمعه گفت که احمدی‌نژاد «شخصیتی متزلزل دارد» و ابوالقاسم رئوفیان گفت که «تعادل روحی احمدی‌نژاد به هم ریخته» است.

بر اساس گزارش‌های وب‌سایت دولت بهار، ایسنا،‌ ایلنا/ ف. دو.

XS
SM
MD
LG