لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۰

تعطیلی همه مراکز تجاری تهران از یکشنبه؛ رشد ۵ درصدی مراجعه بیماران کرونایی در پایتخت


معاون استاندار تهران می‌گوید، مراکز تجاری‌ که روز یکشنبه باز باشند با آنها برخورد می‌شود.
معاون استاندار تهران می‌گوید، مراکز تجاری‌ که روز یکشنبه باز باشند با آنها برخورد می‌شود.

معاون استاندار تهران شنبه دوم فروردین اعلام کرد که تمامی مراکز تجاری در سطح این استان باید از یکشنبه تعطیل باشند و تنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای و داروخانه‌ها اجازه فعالیت خواهند داشت.

در همین حال، یک مقام بهداشتی تهران از رشد ۵ درصدی مراجعه بیماران مبتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی پایتخت خبر داده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا گودرزی، معاون استاندار تهران، گفته است: «موضوع تعطیلی مراکز تجاری استان تهران به فرمانداران ابلاغ شده است و اصناف تکلیف دارند نسبت به این کار اقدام کنند و با موارد تخلف نیز برخورد قانونی داشته باشند.»

معاون استاندار تهران همچنین اظهار داشت: اگر فردا (یکشنبه، سوم فروردین ۱۳۹۹) مراکز تجاری‌ که باز باشند بررسی خواهد شد تا توسط مراجع ذی‌صلاح با آن‌ها برخورد لازم انجام شود.

به گفته معاون استاندار تهران، بجز فروشگاه‌های بزرگ تامین‌کننده مایحتاج ضروری شهروندان همانند شهروند، رفاه و داروخانه‌ها، سایر اماکن تجاری باید تعطیل باشند.

این در حالی است که دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، از رشد ۵ درصدی بیماران در مراکز درمانی و رشد ۱۲ درصدی بیماران بدحال نیازمند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا زالی ضمن ابراز تاسف از عدم توجه مردم تهران به پویش «در خانه بمانیم» و خودداری کردن از سفرهای نوروزی، گفته است: بر اساس گزارش‌های واصله، ترددهای مردم برای خروج از تهران و رفتن به سفر از روز ۲۵ اسفند آغاز شد که متاسفانه یکی از پرترددترین روزها برای خروج از تهران بود.

این مقام مقابله با کرونا در تهران همچنین اظهار داشت، «بر اساس آمار، امروز (شنبه، دوم فروردین) ۵ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی در تهران را داشتیم.»

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران میگوید شهروندان تهرانی ویروس کرونا را «جدی» نگرفته‌اند و تصور می کنند یک «بیماری نسبتا ساده مثل سرماخوردگی است.»

دکتر علیرضا زالی همچنین خبر داده است :«در طی ۲ روز گذشته حدود ۴,۹ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی را شاهد بودیم و حدود ۱۲ درصد رشد بیماران بدحال نیازمند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را داشتیم. متاسفانه این آمار کماکان تصاعدی است و تغییر نکرده است.»

به گفته او شماری از مسافران تهرانی که در ایام نوروز به استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان و یزد سفر کرده بودند، به‌دلیل بروز علایم بیماری در بیمارستان‌های این سه استان بستری شدند.

مقام های دولتی ایران شمار قربانیان کرونا را تا ظهر روز شنبه یک هزار ۵۵۶ نفر اعلام کردند و می‌گویند، شمار مبتلایان به این ویروس مرگبار در ایران نیز به ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر نفر رسیده است.

اما بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تاکنون ۴۶ هزار و ۹۷۲ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این آمار، همچنین دو هزار و ۲۱۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG