لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۷
حضور محمدعلی نجفی در دفتر سرپرست دادسرای امور جنایی تهران یک روز پس از «اعتراف» به قتل همسرش/ آقای نجفی از بعدازظهر روز سه‌شنبه در بازداشت به سر می‌برد.
حضور محمدعلی نجفی در دفتر سرپرست دادسرای امور جنایی تهران یک روز پس از «اعتراف» به قتل همسرش/ آقای نجفی از بعدازظهر روز سه‌شنبه در بازداشت به سر می‌برد.

اتهام «قتل عمد» به محمدعلی نجفی تفهیم شد

روز سه‌شنبه بعدازظهر، هفتم خردادماه، ابتدا خبر به قتل رسیدن میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، وزیر و شهردار سابق، منتشر شد و ساعاتی بعد او در برابر دوربین صداوسیما به قتل میترا استاد با اسلحه اعتراف کرد.

۱۳:۲۲ ۸.۳.۱۳۹۸

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت گفت: تعدادی موبایل در بازرسی خانه دختر قاتل پیدا شده که گفته می‌شود متعلق به محمدعلی نجفی است ولی هنوز مشخص نیست این موبایل برای شخص آقای نجفی است یا مقتول یا فرد دیگری.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: در صحنه جنایت گوشی تلفن همراه مقتوله پیدا نشد که احتمال این وجود داشت قاتل هنگام خروج از محل جنایت گوشی را همراه خود برده باشد و به همین دلیل احتمال می‌رود گوشی همراه مقتول یکی از موبایل‌هایی باشد که در خانه قاتل پیدا کردیم.

۱۳:۰۸ ۸.۳.۱۳۹۸

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران ادعای خیانت همسر محمدعلی نجفی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرهنگ بابک نمک‌شناس گفته است: در یادداشت به دست آمده از نجفی، بحث‌هایی در مورد اختلافات خانوادگی و درخواست طلاق مطرح شده اما به هیچ وجه هیچ اشاره‌ای مبنی بر خیانت میترا استاد عنوان نشده است.

محمدعلی نجفی نیز در جلسه بازپرسی صبح چهارشنبه، گفت همسرش به او خیانت نکرده ولی تهدید به خیانت کرده است.

پیش از این گزارش‌هایی درباره خیانت همسر نجفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و علت قتل نیز همین موضوع بیان می‌شد.

۱۳:۰۱ ۸.۳.۱۳۹۸

محمدعلی نجفی در جلسه بازپرسی صبح روز چهارشنبه چنین گفت: «یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شهردار پیشین تهران اختلاف خانوادگی خود با همسر مقتولش را چنین شرح داد: «هر چقدر اصرار می‌کردم که از یکدیگر جدا شویم، قبول نمی‌کرد. هر وقت صحبت از طلاق می‌کردیم شروع به شکستن وسایل خانه می‌کرد و با کارد حمله می‌کرد. این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه‌ات را پرداخت کنم، اما می‌گفت می‌خواهم کاری کنم که از زندگی بیزار شوی.»

۱۲:۵۳ ۸.۳.۱۳۹۸

خبرگزاری‌های ایران روز سه‌شنبه هفتم خرداد به نقل از محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی، اعلام کردند که محمدعلی نجفی، شهردار تهران، به قتل همسر دوم خود اعتراف کرده است.

این تنها ساعاتی پس از آن بود که خبر رسید که میترا استاد (میترا نجفی)، همسر دوم محمدعلی نجفی در محل سکونتش در برجی در سعادت‌آباد تهران با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

۱۲:۴۸ ۸.۳.۱۳۹۸

محمدعلی نجفی صبح روز چهارشنبه به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در جلسه بازپرسی مدعی شد نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی برای همسرش میترا استاد صوت ارسال می‌کردند.

به گفته آقای نجفی، همین امر باعث اختلاف و درگیری بین او و همسر دومش شده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، نجفی همچنین گفته است که پس از ارتکاب قتل قصد داشته خودکشی کند.

سرهنگ نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، نیز قبلاً گفته بود: «اعتراف اولیه نجفی در خصوص علت قتل میترا استاد ادعای ارتباط او با مرد دیگری است.»

بعدازظهر روز سه‌شنبه هفتم خرداد ابتدا خبر به قتل رسیدن همسر محمدعلی نجفی منتشر شد و ساعاتی بعد او در برابر دوربین صداوسیما به قتل میترا استاد با اسلحه اعتراف کرد.

نجفی صبح امروز به دادسرای جنایی تهران منقل شده و سیر بازپرسی از او در دفتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، در حال انجام است.

XS
SM
MD
LG