لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۲

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، به قتل همسر دوم خود «اعتراف کرد»


سرپرست دادسرای جنایی تهران می‌گوید که محمدعلی نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.
سرپرست دادسرای جنایی تهران می‌گوید که محمدعلی نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.

خبرگزاری‌های ایران روز سه‌شنبه هفتم خرداد به نقل از محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی، اعلام کردند که محمدعلی نجفی، شهردار تهران، به قتل همسر دوم خود اعتراف کرده است.

روز سه‌شنبه خبر رسید که میترا استاد (میترا نجفی)، همسر دوم محمدعلی نجفی در محل سکونتش در سعادت‌آباد تهران با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

آقای شهریاری عصر روز سه‌شنبه گفت: لحظاتی قبل محمد علی نجفی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و خود را تسلیم مأموران کرد.

وی افزود: نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.

علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، هم خبر تسلیم شهردار سابق تهران را تایید کرد.

وی عصر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبر تلویزیون حکومتی ایران گفت: «لحظاتی قبل همکاران ما در مقابل پلیس آگاهی با حضور محمدعلی نجفی مواجه شدند و به قتل این خانم اعتراف کرد. اسلحه‌ای هم که با آن قتل صورت گرفته بود کشف شد. همکاران من با همکاری مقام‌های قضایی در حال بازجویی از آقای نجفی هستند و خوشبختانه زوایای این موضوع کشف شد».

آقای لطفی گفته که «اطلاعات مکفی و مناسب» درباره این حادثه متعاقبا اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه محمدعلی نجفی در حال حاضر بازداشت است، افزود: «من صحبتی با ایشان داشتم و صراحتا به قتل اعتراف کردند، به دلیل "فشارهای روانی و اختلافات خانوادگی" و اسلحه‌ای که با آن قتل انجام شده بود را تحویل دادند».

در همین حال، پسر ۱۳ ساله میترا استاد اعلام کرد که وقتی به خانه رسیده، دختر آقای نجفی و راننده او «در حال شکستن در خانه بودند و در نهایت وارد خانه شدیم و جسد مادرم را پیدا کردیم».

وی گفت که آقای نجفی «دست بزن داشت و مدام مادرم را کتک می‌زد».

وی اضافه کرد: «یکبار مانع شدم دست مرا شکست. قرار بود با مادرم بیرون برویم من از مدرسه با آژانس باز گشتم پول آژانس نداشتم امدم تا از مادرم پول آژانس را بگیرم که متوجه شدم مادرم مرده است».

از سوی دیگر، سایت «خبرآنلاین» از «نخستین اعتراف‌های محمدعلی نجفی» خبر داده و در صفحه توئیترش نوشته است: «میترا مدام مرا تهدید می‌کرد، برای خراب كردن زندگی من آمده بود و مدام مرا تهديد می‌كرد كه اسرارم را فاش می‌كند و زندگيم را ويران می‌كند او حتی می‌خواست تهديداتش را در مصاحبه‌ای عملی كند».

این سایت اشاره‌ای به منبع خبر خود نکرده است.

محمدعلی نجفی از شهریور تا اسفند ۱۳۹۶ شهردار تهران بود، اما در آخرین روزهای این سال استعفا کرد و بررسی کناره‌گیری او به جلسات شورای شهر تهران در سال بعد موکول شد و در آغاز سال ۹۷ اعضا با استعفای او موافقت کردند.

پس از آن بحث همسر دوم پیش آمد و پس از شایعاتی که دربارهٔ درست بودن یا نبودن این خبر و صیغه‌ای یا عقدی بودن ازدواج آن دو مطرح شد میترا استاد به عنوان همسر عقدی وی با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

میترا استاد در آخرین مصاحبه خود در واکنش به انتقادها از این ازدواج به رسانه‌ها گفته بود: «عاشق شدیم و ازدواج کردیم؛ هر فردی می‌تواند عاشق شود و ازدواج کند، بنده عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم بودم مشکلی نداشت».

محمدعلی نجفی پیش از این به گفته برخی از اعضای شورای شهر «تحت فشارهای بیرونی» از مقام خود به عنوان شهردار تهران استعفا کرده بود.

این سیاستمدار ایرانی دانش‌آموخته کارشناسی ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد ریاضی از مؤسسه فناوری ماساچوست آمریکا است.

وی در سال پایانی دولت میرحسین موسوی در دهه ۶۰ و دو دوره در دولت هاشمی رفسنجانی، وزیر آموزش و پرورش بود. وی در دولت محمد خاتمی به ریاست سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران و سایت رادیو فردا/ ا.م- ک.ر
XS
SM
MD
LG