لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۳

دستگیری گروه «مرتبط با ایران» در بحرین؛ وزارت خارجه ایران: مضحک است


بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

در واکنش به اتهام تازه بحرین به جمهوری اسلامی در پی بازداشت چند نفر در این کشور، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه، سوم شهریورماه، این اتهام را «بی‌اساس» و «روش شکست‌خورده امنیتی» توصیف کرد.

وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد از دستگیری هفت نفر در این کشور خبر داد که به گفته این وزارتخانه با ایران ارتباط دارند.

آن طور که در وب‌سایت بحرینی «گلف‌نیوز» آمده است، نیروهای امنیتی بحرین «یک هسته تروریستی با ده عضو» را متلاشی کرده‌اند که رهبرشان «به ایران گریخته است».

در این گزارش همچنین آمده است که این افراد «مظنون به انجام فعالیت‌های تروریستی» هستند.

بنا بر گزارش «گلف‌نیوز»، این افراد همچنین ده‌ها کیلوگرم مواد منفجره قدرتمند را در محل زندگی خود پنهان کرده بودند.

یک روز بعد بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به این خبر آن را «بی‌اساس و مضحک» خوانده و گفت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات‌کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای قاسمی در ادامه به مقامات بحرینی توصیه کرده است که «روش‌های شکست‌خورده امنیتی و استمداد از بیگانگان را کنار نهند».

در حالی که ایران همواره مداخله در کشورهای همسایه از جمله کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را تکذیب کرده، این کشورهای عربی در مقابل بر این اتهام پافشاری کرده و تهران را به تلاش برای تاثیرگذاری بر امور داخلی خود متهم می‌کنند.

بحرین و کویت تاکنون چندین بار از دستگیری عوامل «منسوب به ایران» خبر داده‌اند.

کمتر از دو هفته پیش وزارت کشور کویت خبر داد که پس از یک هفته تحقیق و تجسس، ۱۲ نفر از اعضای یک گروه را که با ایران و حزب‌الله لبنان در ارتباط بوده‌اند، دستگیر کرده است.

وزارت کشور کویت این گروه را «تروریستی» توصیف کرد.

XS
SM
MD
LG