لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۹

رسانه‌های اصول‌گرایان: بازداشت یکی از اعضای سازمان مجاهدین در اصفهان


به نوشته خبرگزاری فارس، فرد بازداشت‌شده قصد ایجاد تشنج در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشته است
به نوشته خبرگزاری فارس، فرد بازداشت‌شده قصد ایجاد تشنج در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشته است

رسانه‌های وابسته به اصول‌گرایان مدعی شده‌اند که نیروهای امنیتی ایران یکی از «سرشبکه‌های اصلی» سازمان مجاهدین خلق را در اصفهان بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه ۲۲ دی گزارش داد که فرد بازداشت‌شده قصد «سازماندهی تشنج و اغتشاش در جریان تشییع» پیکر اکبر هاشمی رفسنجانی در تهران را داشته است.

بر اساس این گزارش٬ وی در اطراف سی و سه پل اصفهان بازداشت شده و «تشنج» در مراسم تشییع آقای هاشمی٬ «یکی از ماموریت‌های اصلی» وی بوده است.

آن‌طور که فارس گزارش کرده٬ فرد بازداشت‌شده٬ «قبل از ورود به کشور در تور اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی» جمهوری اسلامی قرار داشته است.

خبرگزاری صدا و سیما هم نوشته که از این فرد «نفوذی، ویدیوهای زیادی که برای ارسال به شبکه ماهواره‌ای وابسته» به سازمان مجاهدین آماده شده بود٬ به دست آمده است.

با این حال این دو خبرگزاری اشاره‌ای به این که کدام دستگاه امنیتی این فرد را بازداشت کرده‌٬ نکرده‌اند.

مراسم تشییع پیکر اکبر هاشمی رفسنجانی٬ از بنیانگذاران جمهوری اسلامی روز گذشته (۲۱ دی) در تهران برگزار شد و گزارش‌های تائیدنشده‌ای نیز از برخی درگیری‌ها و بازداشت شماری از افراد طی این مراسم حکایت داشت.

گزارش‌هایی از تهران حاکی است که شمار زیادی از هواداران جنبش سبز در این مراسم شرکت کرده‌ بودند که شعارهایی در حمایت از محمد خاتمی٬ میرحسین موسوی و مهدی کروبی سر داده و خواستار رفع حصر رهبران این جنبش شده‌اند.

XS
SM
MD
LG