لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۵۵

سفر «هیاتی بلندپایه از رهبران حماس» به تهران


ایران در اختلافات میان حماس و فتح از حماس جانبداری کرده است. عکس آرشیوی است.
ایران در اختلافات میان حماس و فتح از حماس جانبداری کرده است. عکس آرشیوی است.

خبرگزاری‌های ایران از سفر یک هیات بلندپایه رهبران حماس به تهران خبر دادند، رخدادی که به دنبال توافق سیاسی این گروه فلسطینی با جنبش فتح به رهبری محمود عباس به وقوع پیوسته است.

پارس‌نیوز و خبرگزاری تسنیم روز جمعه ۲۸ مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داده است که ریاست هیات رهبران حماس را صالح عروی نایب ردیس دفتر سیاسی این جنبش برعهده دارد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

بر اساس این گزارش، هیات رهبران حماس ظهر جمعه وارد تهران شده‌اند و قرار است در دیدار با مقامات ایرانی، آنها را در جریان تحولات آشتی ملی و آخرین اوضاع فلسطین قرار دهند.

دو جنبش حماس و فتح پس از یک دهه درگیری پرتلفات سرانجام با میانجی‌گری مصر روز بیستم مهر ماه به توافق نهایی برای آشتی دست یافتند. حماس این مدت با بیرون راندن نیروهای فتح و حامیان محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، از باریکه غزه کنترل این ناحیه را به دست داشته است.

ایران این میان از حماس جانبداری کرده است اگرچه در سال‌های اخیر اختلافاتی میان تهران و این گروه سیاسی به ویژه در رابطه با بحران سوریه بروز کرده است.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی دیگر روز پنج‌شنبه اظهارات یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه را به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین منتشر کرده بود که بر ادامه روابط حماس و تهران تاکید دارد.

آقای السنوار همچنین عنوان کرده که کسی نمی تواند حماس را مجبور کند که اسرائیل را به رسمیت بشناسید یا مجبورش کند که سلاح های خود را به زمین بگذارد.

پیش از این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تصریح کرده بود که طرف‌های آشتی‌کننده پیش از هر چیزباید اسرائیل را به عنوان کشوری برای یهودیان به رسمیت بشناسند و خلع سلاح شوند.

XS
SM
MD
LG