لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۹

معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات: پروژه ونز‌وئلایی‌شدن ایران را خنثی کردیم


معاون وزارت اطلاعات گفته که «دشمن» پروژه‌هایی در زمینه نگهداری سگ در خانه، آزادی دین و حمایت از همجنس‌گرایی در ایران تدوین و اجرا کرده است.
معاون وزارت اطلاعات گفته که «دشمن» پروژه‌هایی در زمینه نگهداری سگ در خانه، آزادی دین و حمایت از همجنس‌گرایی در ایران تدوین و اجرا کرده است.

حسین نقوی،‌ سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ایران، به نقل از معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات خبر داده که پروژه «ونزوئلایی شدن» ایران خنثی شده است.

معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران روز یکشنبه ششم مرداد با اعضای این کمیسیون جلسه داشته است. در این جلسه، محمود علوی، وزیر اطلاعات نیز حضور داشته است.

آن‌گونه که حسین نقوی روز دوشنبه روایت کرده است، این مقام امنیتی که نام وی اعلام نشده، در این جلسه به نمایندگان مجلس گفته که «شبکه جدید جاسوسی» آمریکا قصد داشت با اخلال در «بخش های زیرساختی» به موازات تحریم‌ها، «شرایطی شبیه ونزوئلا را در ایران پیاده کند» ولی این تلاش شکست خورده است.

در طول یک‌سال گذشته بحث‌های گسترده‌ای در رسانه‌های ایران درباره مقایسه شرایط اقتصادی ایران و ونزوئلا مطرح شده است.

استیو هانکه، اقتصاددان آمریکایی که نظرات او درباره اقتصاد ایران بازتاب‌های زیادی داشته، فروردین امسال، فهرستی از کشورهای فلک‌زده جهان منتشر کرد که ایران به دلیل وضعیت اقتصادی بحرانی و تورم بالا در کنار ونزوئلا که اقتصاد فروپاشیده‌ای دارد، یکی از کشورهای فلاکت‌زده معرفی شده بود.

معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ۳۱ تیرماه امسال اعلام کرده بود که ۱۷ نفر به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، گزارش‌های منتشره از سوی جمهوری اسلامی ایران درباره دستگیری «جاسوسان آمریکا» را «کاملا جعلی» دانست و آن را «دروغ محض» خواند. مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا، هم با اشاره به این ادعا گفت «رژیم ایران پیشینه‌ای طولانی در دروغ‌گویی دارد».

سید حسین نقوی همچنین از معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات نقل قول کرده که به گفته وی، دشمن پروژه‌هایی را برای تاثیرگذاری در حوزه‌ اجتماعی ایران دنبال می‌کند.

به ادعای این مقام امنیتی، دولت آمریکا بودجه‌های کلانی در زمینه «ترویج نگهداری سگ در خانواده»، «حقوق حیوانات»، «آزادی دین»، «ترویج بهائیت»، «تولید مستندات تاریخی و ترویج پهلوی»، «حمایت از افراد دوجنسیتی و ترویج همجنسگرایی» و «حجاب و عفاف» در ایران اختصاص داده است.

معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران همچنین مدعی همکاری انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی در این زمینه شده و گفته که «دشمن» می‌خواهد روی آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کند.

به گفته وی، تلاش‌های «دشمن» بعد از حوادث دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و خروج آمریکا از برجام بیشتر شده ولی ایران این تلاش‌ها را مدیریت و خنثی کرده است.

در جریان رویدادهای دی ماه سال ۱۳۹۶، اعتراض‌های گسترده‌ای با محوریت مشکلات معیشتی در بیش از ۸۰ شهر ایران رخ داد که با سرکوب نیروهای امنیتی و انتظامی مواجه شد.

معاون وزیر اطلاعات ایران همچنین از نقشه‌های «دشمن» برای انتخابات مجلس خبر داده و گفته است «دشمن» در حال «طراحی فیلترشکن‌» برای حفظ شبکه مجازی در دوران انتخابات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم، رادیو فردا / ر.ح / ک.ر
XS
SM
MD
LG