لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۱

بازداشت مدیر و معاون مدرسه پس از «خون‌گیری» فرد ناشناس از دانش‌آموزان


عکس خبرگزاری رکنا از تجمع والدین
عکس خبرگزاری رکنا از تجمع والدین

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، روز پنج‌شنبه، ۱۹ مهرماه، از «بازداشت» مدیر و معاون مدرسه‌ای در شهر تاکستان خبر داد که فردی ناشناس به آن مراجعه کرده و از دختران «تست قند خون» گرفته بود.

خبرگزاری ایسنا پنج‌شنبه صبح از برکناری مدیر مدرسه دخترانه‌ای در تاکستان خبر داده بود.

این خبرگزاری گزارش می‌دهد که خانواده‌های دانش‌آموزان چهارشنبه شب در مرکز بهداشت تاکستان تجمع کرده‌اند.

به گفته محمد مبین، سرپرست فرمانداری تاکستان، مدیر و معاون این مدرسه سما که زیرمجموعه دانشگاه آزاد به شمار می‌رود «برای انجام بازپرسی و ادای توضیحات در خصوص ماجرای خون‌گیری مشکوک» بازداشت شده‌اند.

آقای مبین متهم را «پسری ۱۷ ساله و دانش‌آموز» بدون ذکر نام او معرفی کرد.

پیشتر خبرگزاری ایسنا به نقل از فرماندار شهرستان تاكستان نوشته بود: «جوانی که عضویت وی از سوی هلال‌ احمر تکذیب شده به بهانه غربالگری سلامت دانش‌آموزان دخترانه متوسطه اول مدرسه سما با سهل‌انگاری مدیر مدرسه و بدون توجه به قوانین و آیین‌نامه‌های حراستی مرتبط، به تست قند خون دانش آموزان دختر این مرکز آموزشی اقدام كرده است.»

او ادامه داد: «در پی آزمایش‌های تخصصی و واکسینه نمودن دانش‌آموزان هیچ‌گونه علائمی از بیماری در این دانش‌آموزان یافت نشده و هیچ‌گونه آسیبی آنها را تهدید نمی‌کند.»

در همین حال علی‌اصغر طاهرخانی، سرپرست اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان تاکستان، از «دستگیری شخص خاطی» خبر داده است.

به گفته آقای طاهرخانی، مدیر مدرسه سما «که از نیروهای دانشگاه آزاد اسلامی است» به دلیل عدم توجه «به شرح وظایف مدیریتی و اقدام خودسرانه در خصوص مراجعه افراد ناشناس به مدرسه... با حکم آموزش‌ و پرورش منطقه از سمت خود برکنار شده است».

در حالی که در خبرها آمده بود که متهم «با سرنگ مشترک» از دختران خون گرفته است، فرمانده پلیس تاکستان این خبر را تکذیب کرده و اشاره کرد که خود او به هیچ بیماری واگیردار مبتلا نیست و «اصلاً خون‌گیری اتفاق نیفتاده است».

به گفته رسول فراهانی، مقام پلیس، «پس از دستگیری و بازداشت فرد خاطی برای اطمینان از سلامت جسمی وی آزمایش‌هایی روی او انجام و مشخص‌ شده است که وی هیچ‌ گونه بیماری ویروسی از جمله اچ‌آی‌وی و هپاتیت نداشته و در سلامت کامل به سر می‌برد.»

در همین زمینه خبرگزاری صداوسیما در گزارش خود می‌گوید که فرد متهم از «۴۰ دانش‌آموز» خون گرفته است.

انجام غیرقانونی تست خون از دانش‌آموزان دختر در تاکستان در روزی اتفاق افتاده است که در پی انتشار اخباری درباره تعرض و صحنه‌سازی درباره علت مرگ دنیا ویسی دانش‌آموز کلاس اولی دبستان روستای گرماش سنندج، دادستان سنندج به پزشکی قانونی دستور رسیدگی داد.

در خبرها آمده بود که روز دوشنبه بر اثر ریزش دیوار مدرسه دنیا ویسی جان خود را از دست داده است. با این حال خبرهایی از احتمال تجاوز به این دختر خردسال و صحنه‌سازی حادثه منتشر شد.

XS
SM
MD
LG