لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

بازرگان ترکیه‌ای به اتهام صادرات کالای آمریکایی به ایران به دادگاه رفت


رشید توان (راست) تابستان گذشته در پی صدور حکم جلب بین‌المللی او به دست آمریکا در کشور رومانی دستگیر شده بود.
رشید توان (راست) تابستان گذشته در پی صدور حکم جلب بین‌المللی او به دست آمریکا در کشور رومانی دستگیر شده بود.

یک بازرگان اهل استانبول در ترکیه روز دوشنبه ۲۰ آذرماه، به اتهام صادرات «غیرقانونی» کالای آمریکایی و نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی به دادگاه رفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستان فدرال در دادگاه این اتهام را مطرح کرد که این بازرگان به نام رشید توان به صادرات «غیرقانونی» موتورها و ژنراتورهای ساخت ایالات ویسکانسین کمک کرده است.

در اتهام‌نامه این فرد آمده است که او این کالاها را برای استفاده در نیروی دریایی ایران ارسال کرده است.

در این گزارش آمده است که آقای توان، ۴۰ ساله، تابستان گذشته در پی صدور حکم جلب بین‌المللی او به دست آمریکا در کشور رومانی دستگیر شده است.

آسوشیتدپرس به نقل از وکیل این متهم می‌گوید که او در دادگاه اتهامات خود را نپذیرفته و برای اثبات بی‌گناهی خود تلاش خواهد کرد.

دادستان فدرال در اتهام‌نامه با ارجاع به قانون تحریم‌ تجاری سال ۱۹۹۵، در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون، می‌گوید متهم جواز ویژه برای عبور از این تحریم‌ها را دریافت نکرده است.

همچنین در این اتهام‌نامه آمده است که متهم تلاش کرده است موتورها و ژنراتورها را ابتدا به ترکیه و سپس از آنجا به ایران صادر کند.

ایالات متحده در سال ۱۹۹۵ ایران را مشمول تحریم‌های تجاری یک‌جانبه‌ای اعلام کرد که از آن زمان تاکنون هر سال تمدید شده‌اند.

XS
SM
MD
LG