لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

شکست سنگین پرسپولیس مقابل الهلال عربستان


تصویر، آرشیوی است.
تصویر، آرشیوی است.

در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران با نتیجه دور از انتظار ۴-۰ مغلوب الهلال عربستان شد.

با این نتیجه، کار پرسپولیس در بازی برگشت به میزبانی عمان، فوق‌العاده سخت شده است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ برای صعود به فینال باید چهار گلی که عقب افتاده‌اند را در وقت قانونی جبران کنند.

در نیمه نخست، ارسال از سمت چپ روی دروازه، در محوطه شش قدم روی سر عمر خربین نشست تا او بدون مزاحمت دروازه بیرانوند را باز کند.

الهلال که روی ضد حمله‌ها به شدت خطرناک نشان می‌داد، در همین نیمه توسط شهرانی به گل دوم رسید و چند موقعیت دیگر را هم از دست داد.

در آغاز نیمه دوم، الهلال با اخراج عبدالله العطیف ۱۰ نفره شد. گرچه یک یار بیشتر نیز کمکی به پرسپولیس نکرد و دو بار دیگر دروازه‌اش باز شد.

خربین سوریه‌ای روی ضد حمله گل سوم را زد. خود او توانست چهارمین گل را هم وارد دروازه بیرانوند کند.

تیم قدرتمند الهلال هوشمندانه از آشفتگی پرسپولیس و ساختار دفاعی متزلزل این تیم استفاده کرد.

سرخپوشان موقعیت‌هایی هم برای گلزنی داشتند اما همه فرصت‌ها را با تعلل یا شتابزدگی و بی دقتی از دست دادند.

کارلوس ادواردو با درخشش مقابل العین ستاره الهلال در آن مسابقه بود اما این بار، این عمر خربین توانست شبی به یادماندنی را برای هواداران تیمش رقم بزند.

حسین ماهینی که در غیاب سیدجلال حسینی بازوبند کاپیتانی سرخپوشان را از آن خود کرده بود، با کارتی که گرفت دیدار برگشت را از دست داد.

در ترکیب الهلال عبدالله المعیوف، یاسر الشهرانی، اسامه هوساوی، عبدالله حفیس، محمد البریک (عبدالله الزوری) عبدالله عطیف، نیکولاس میلسی (محمد کانو) سلمان الفرج، سالم الدوساری، خربین و ادواردو (خیبری) با سرمربیگری رامون دیاز بازی کردند.

برای پرسپولیس علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، شایان مصلح (بشار رسن) محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده (احسان علوان‌زاده) محسن مسلمان (احمد نوراللهی) وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور به میدان رفتند.

پرسپولیس در دیدار رفت نیمه نهایی مقابل الهلال، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا و مهدی طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت.

ایگور پانادیچ مربی پرسپولیس گفت: بعد از دریافت گل اول عصبانی و بی روحیه بازی کردیم و این در حالی بود که نیاز داشتیم برای جبران این نتیجه بجنگیم، اما برعکس حرکت کردیم.

وی ادامه داد: من فکر نمی‌کنم بیرانوند روی گل ها مقصر باشد و چنین عقیده‌ای ندارم. در بازی برگشت شانس داریم و هیچ چیز هنوز برای پرسپولیس تمام نشده است.

همین عقیده را رامون دیاز آرژانتینی سرمربی الهلال هم داشت و به خبرنگاران گفت: «نباید این تصور را داشته باشیم که فینالیست شده‌ایم. یک جدال دیگر با پرسپولیس داریم و هنوز این بازی ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG