لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۳

وزارت اطلاعات:‌ اعضای یک تیم تروریستی را در پیرانشهر بازداشت کردیم


وزارت اطلاعات از درگیری با یک «تیم تروریستی» در پیرانشهر در روز چهارشنبه و بازداشت اعضای این تیم خبر داد. ضمن آنکه به گفته این وزارتخانه،‌یکی از اعضای این تیم کشته شده است. در مقابل، حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا)، اعلام کرد که شش تن از نیروهای سپاه پاسداران در این درگیری کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزارت اطلاعات روز پنجشنبه ۱۴ دی، با تأیید کشته شدن سه تن از کسانی که «سربازان گمنام امام زمان» نامید، افزود که «یک تن از تروریست‌ها» کشته شد و چند تن از آنها نیز زخمی شدند.

وزارت اطلاعات، این گروه مسلح را متهم کرد که با مأموریت «انفجار، کشته سازی و قتل مردم بی‌گناه برای تداوم بخشی به اغتشاشات اخیر» وارد ایران شده بود.

به گفته اطلاعیه وزارت اطلاعات، این تیم در پیرانشهر «تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت که در جریان درگیری، با سپر قرار دادن یک زن روستایی، به سوی ماموران اعزامی تیراندازی کردند که سه تن از مأموران کشته شدند».

در اطلاعیه این وزارتخانه همچنین گفته شد که پیش از این، «سه گروه تروریستی، در غرب ایران شناسایی و دستگیر شده بودند».

پیش از این، به گزارش خبرگزاری مهر، قرارگاه حمزه سیدالشهدا، وابسته به نیروی زمینی سپاه پاسداران،‌ چهارشنبه شب ۱۳دی، در بیانیه ای که در خبرگزاری مهر انتشار یافت، بدون اشاره به جزییات درگیری در پیرانشهر و کشته شدن «سه تن از سربازان گمنام امام زمان» گفته بود که واحدهای این نیروی نظامی در حال تعقیب عناصر اصلی به قتل رساندن آنها هستند.

پیرانشهر از مناطق کردنشین استان آذربایجان غربی است که در تقسیم‌بندی سپاه پاسداران، تحت نظر قرارگاه حمزه سیدالشهدا قرار دارد. سپاه پاسداران هدف از تاسیس این قرارگاه را مقابله با «نیروهای ضدانقلاب و نفوذی در غرب و شمال غرب کشور» اعلام کرده است.

در همین حال، وب‌سایت «کوردستان میدیا»، متعلق به حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا)، اعلام کرد که پیشمرگه‌های این حزب در درگیری با نیروهای سپاه پاسداران، شش تن از آنها را در یک درگیری کشته‌اند.

بر اساس این گزارش، درگیری زمانی روی داد که نیروهای جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر روز چهارشنبه به روستای «زیوه» پیران، از توابع پیرانشهر،‌ حمله کردند.

بر اساس این گزارش، در پی مقابله پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران، شش تن از نیروهای جمهوری اسلامی ایران که وب‌سایت «کوردستان میدیا»، «مزدور رژیم» نامید،‌ شش تن کشته و تعداد زیادی هم زخمی شده‌اند.

مناطق مرزی شمال غربی و غرب ایران در سال‌های گذشته صحنه درگیری‌‌های متعدد گروه‌های شبه‌نظامی با نیروی انتظامی و سپاه پاسداران بوده است. قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران، تابستان امسال چند مورد از این درگیری‌ها را گزارش داد و از جمله در اواخر تیرماه اعلام کرد که در درگیری با یک گروه که «تروریستی» نامید،‌ سه عضو آن و یک سرگرد سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

در آبان ماه امسال نیز مقام های استان آذربایجان غربی از درگیری نیروهای مرزی ایران با یک گروه مسلح مخالف جمهوری اسلامی در منطقه مرزی چالدران خبر دادند که در جریان آن هشت تن از نیروهای مرزبانی ایران کشته شدند.

جمهوری اسلامی از گروه‌های مسلح مخالف خود در استان‌های غربی ایران از جمله احزاب مسلح کرد با عنوان «گروه‌های تروریستی» نام می‌برد. این گروه‌ها اما هدف از درگیری مسلحانه با جمهوری اسلامی را «دفاع از حقوق کردها» اعلام می‌کنند.

خبرگزاری‌های ایسنا و مهر و وب‌سایت کوردستان میدیا؛ب.ک/م.ا.
XS
SM
MD
LG