لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۱۱

چهار کشته در درگیری سپاه با یک گروه مسلح در شمال غرب ایران


محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در کنار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه در بازدید از مواضع این قراگاه در شمال غرب ایران
محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در کنار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه در بازدید از مواضع این قراگاه در شمال غرب ایران

قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که شامگاه پنج‌شنبه و در درگیری نیروهای سپاه با یک گروه به گفته این قرارگاه «تروریستی» در شمال غرب ایران، سه عضو این گروه و یک سرگرد سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

قرارگاه «حمزه سیدالشهدا»، قرارگاه نیروی زمینی سپاه در غرب ایران، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک گروه به گفته این نهاد «تروریستی»، شامگاه پنج شنبه ۲۹ تیر، قصد «انجام عملیات» در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور را داشتند که با نیروهای این قرارگاه درگیر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این درگیری سه عضو این گروه کشته شده، و چهار نفر زخمی شده‌اند و یک نفر نیز دستگیر شده است.

سپاه پاسداران همچنین اعلام کرد که دیگر اعضای این گروه به «به آن سوی مرز» بازگشته‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، در این درگیری همچنین یک سرگرد سپاه پاسداران به نام یاسین قنبری کشته شده و یکی دیگر از نیروهای این نهاد زخمی شده است.

در این اطلاعیه به محل دقیق این درگیری و جزئیات بیشتری از آن اشاره نشده است.

جمهوری اسلامی از گروه‌های مسلح مخالف خود در استان‌های غربی ایران از جمله احزاب مسلح کرد با عنوان «گروه‌های تروریستی» نام می‌برد.

این گروه‌ها اما هدف از درگیری مسلحانه با جمهوری اسلامی را «دفاع از حقوق کردها» اعلام می‌کنند.

قرارگاه «حمزه سیدالشهدا»، قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران در استانهای کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، از سال‌های ابتدایی پس از انقلاب ۵۷ در ایران، برای برخورد با گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی در این استان‌ها ایجاد شده است.

بر اساس گزارش‌ها، در تیر ماه سال گذشته نیز در درگیری نیروهای این قرارگاه با نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران سه نفر از نیروهای این حزب به نام‌های «شورش منبری»، «شاخوان منبری» و «اکبر منبری» و تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران کشته شده بودند.

در ماه‌های گذشته نیز درگیری‌هایی بین نیروهای احزاب مسلح کرد و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی رخ داده است.

از جمله حزب کومله اعلام کرده بود که در درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در روز دوم تیر، سه نفر از نیروهای این حزب و چند نفر از نیروهای سپاه پاسداران کشته شدند.

۱۰ روز بعد منابع خبری در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که نیروهای نظامی ایران مناطقی از این اقلیم را گلوله‌باران کردند که در جریان آن سه نفر زخمی شدند.

پس از آن دولت خودمختار اقلیم کردستان عراق، سرکنسول ایران در اربیل را احضار و به گلوله باران این مناطق اعتراض کرد.

XS
SM
MD
LG