لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۳

بارش برف در ۱۷ استان؛ به ۲۵ هزار تن امدادرسانی شده است


بارش برف باعث بسته شدن تعدادی از راه‌ها در ایران شده است
بارش برف باعث بسته شدن تعدادی از راه‌ها در ایران شده است

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران اعلام کرد که در پی بارش برف در ۱۷ استان ایران، به ۲۵ هزار تن امداد رسانی شده و ۶۶۰۰ تن هم اسکان اضطراری یافته‌اند. بارش سنگین برف باعث قطع برق در مناطقی از هفت استان ایران، بسته شدن تعدادی از جاده ها و لغو پروازها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران، روز یکشنبه هشتم بهمن، اعلام کرد که در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، گلستان، کردستان، مازندران، قزوین، کرمانشاه و مرکزی برف باریده است.

به گفته آقای سعیدی، ۱۶ تن دراین استان‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و هزار خودرو که دربرف گرفتار شده بودند، رها شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، همچنین بارش برف باعث قطع برق در مناطقی از هفت استان تهران، مازندران، گیلان، قم، قزوین، البرز و زنجان شده است.

درهمین حال، به گزارش خبرگزاری ایسنا، آرش کردی، مدیر عامل سازمان توانیر، اعلام کرد که ۷۰۰ مورد قطعی در تهران شناسایی شده است که پیش‌بینی می‌شود تا عصر یکشنبه دوباره وصل شوند.

در عین حال،‌ بارش برف و وزش بادهای شدید در شماری از استان‌های‌ایران، به تعطیلی مدارس، مسدودیت راه‌ها، تاخیر در آغاز به کار اداره‌ها و لغو پروازها انجامیده‌است.

در همین حال، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری، اعلام کرد که هیچ پروازی در فرودگاه‌های مهرآباد و «امام خمینی» تهران انجام نمی‌شود.

در این ارتباط،‌ پروازهای دیگری از فرودگاه‌های ایران از جمله یاسوج و گرگان نیز لغو شده است.

بارش برف همچنین باعث بسته شدن تعدادی از راه‌ها شده است. از جمله موسی امیری، جانشین فرمانده پلیس راه، اعلام کرد که جاده قم - تهران، در محدوده حسن آباد و جاده کرج - تهران، از شنبه شب هفتم بهمن، بسته شده‌اند و مردم «ساعات طولانی» در این جاده‌ها منتظر مانده‌اند.

درهمین حال، آخرین خبر حاکی از ان است که جاده هراز صبح روز یکشنبه باز شد.

شماری دیگر از راه‌ها و آزادراه‌ها، از جمله آزادراه زنجان - قزوین، قزوین - رشت، جاده هراز، جاده قدیم قزوین - رشت نیز در شنبه شب هفتم بهمن، مسدود اعلام شده بودند.

در این میان،‌ خبرگزاری تسنیم روز یکشنبه گزارش داد که بیش از پنج هزار مسافر در راه‌مانده در استان قزوین، اسکان موقت داده شده‌اند.

مدارس تهران نیز در تمامی مقاطع در شیف صبح روز یکشنبه تعطیل اعلام شدند و اداره‌های پایتخت ایران نیز دست‌کم با دو ساعت تاخیر آغاز به فعالیت ‌کردند.

در این حال، محمد علی نجفی، شهردار تهران، اعلام کرد که ۱۲۰۰ خودوری برف‌روب، ۲۰۰۰ کارگر، ۱۶۳ سایت برف‌روبی و ۳۵۰۰ مخزن شن در تهران از شنبه شب، کار خود را برای امدادرسانی در شب برفی تهران آغاز کرده‌اند.

با این حال، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران، در جلسه روز یکشنبه این شورا اعلام کرد که شهرداری «غافلگیر شد و خدمات شایستهای ارائه نشد».

وی اضافه کرد: «سال گذشته، ۳۳ میلیارد تومان و امسال ۳۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شد و هر سال، پول پیمانکاران برف‌روب پرداخت شده است اما خدمات‌رسانی مطلوب نیست».

مدارس شماری از شهرها یا روستاهای استان‌های قزوین، البرز، اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، همدان و استان‌های شمالی نیز تعطیل اعلام شده‌اند.

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش برف و کاهش محسوس دما در تعدادی استان‌های ایران تا روز دوشنبه نهم بهمن، ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری های فارس، ایسنا و تسنیم/ا.م/ب.ک
XS
SM
MD
LG