لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

وضعیت «وخیم» جسمی بهاره هدایت پس از ضرب‌وشتم و اعتصاب غذا


بهاره هدایت از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده و در هشتمین روز بازداشت به زندان عمومی قرچک منتقل شده است.
بهاره هدایت از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده و در هشتمین روز بازداشت به زندان عمومی قرچک منتقل شده است.

گزارش‌های دریافتی حاکی است که بهاره هدایت، سخنگوی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال حقوق زنان، در پی ضرب‌وشتم شدید و اعتصاب غذا «خونریزی معده کرده» و وضعیت او «وخیم» است.

به گزارش سایت زیتون، ماموران لباس‌شخصی در مواجهه با درخواست بهاره هدایت برای ارائه حکم بازداشت «بدون نشان دادن حکم و با خشونت و ضرب‌وشتم از جمله ضربه زدن به پهلو و کشیدن موی سر، او را به زور سوار خودرو »کرده‌اند.

ماموران امنیتی همچنین در خودرو نیز او را «دوباره ضرب‌وشتم کرده، سر او را به پایین فشار داده و به بازداشتگاه وزرا منتقل کرده‌اند».

بر اساس این گزارش، بهاره هدایت از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده و در هشتمین روز بازداشت به زندان عمومی قرچک منتقل شده است.

در همین حال مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق، در مصاحبه با رادیو فردا با اشاره به خاطرات مشترک خود با بهاره هدایت در زندان گفت که منش او این نبوده که از ابتدای بازداشت اعتصاب غذا کند.

وی تاکید کرد که توان جسمی بهاره هدایت به دلیل هشت سال زندان تحلیل رفته و نسبت به حالت عادی، اعتصاب غذا می‌تواند به مراتب تاثیر بدتری روی بدن او داشته باشد.

پیش از این نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، با انتشار نامه‌ای اعلام کرده بود که هنگام انتقال، شخص رئیس زندان اوین با همراهی چند مرد دیگر او را شدیدا ضرب‌وشتم کرده بودند.

مقام‌های زندان اوین و قوه قضاییه ایران خبر ضرب‌وشتم او را تکذیب کرده‌اند.

خانم گلرو به رادیو فردا می‌گوید که ضرب‌وشتم فعالان سیاسی در حال تبدیل شدن به یک رویه است و پشت این رفتار حتما پیام مشخصی وجود دارد.

او افزود: ماموران امنیتی قصد دارند این پیام را منتقل کنند که حاضرند بر خلاف همه اخلاقیات عمل کنند و هیچ‌گونه پاسخگویی هم نداشته باشند.

بهاره هدایت روز ۲۱ بهمن پس از احضار به حراست دانشگاه تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:40 0:00
لینک مستقیم

دو روز بعد رئیس حراست دانشگاه تهران دلیل بازداشت بهاره هدایت، امیرمحمد شریفی و معین زارعیان را حضور آنها در اعتراض‌های هفته آخر آبان اعلام کرد.

اسماعیل سلیمانی​ گفته بود که بهاره هدایت توسط پلیس امنیت بازداشت شده است.

در همین حال مهدیه گلرو گفت که نام پلیس امنیت در این پرونده به این دلیل مطرح شده که نه وزارت اطلاعات و نه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نمی‌خواهند مسئولیت بازداشت او را قبول کنند.

وی همچنین گفت که زندانی بودن بهاره هدایت در زندان قرچک بر خلاف آئین‌نامه خود سازمان زندان‌ها درباره تفکیک زندانیان بر اساس اتهامات است و زندانیان سیاسی نباید در زندان قرچک زندانی شوند.

بهاره هدایت پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز خرداد ۸۸ بازداشت شد و دادگاه، او را به خاطر سه اتهام «توهین به رئیس‌جمهور»، «توهین به رهبری» و «اقدام علیه امنیت ملی» به هفت سال‌ و نیم زندان محکوم کرد.

خانم هدایت سال ۹۵ پس از سپری کردن دوره زندان خود آزاد شده بود.

XS
SM
MD
LG