لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۳

طوفان ایرما در فلوریدا دست‌کم سه قربانی گرفت‎


ایرما با سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت به فلوریدا رسیده است
ایرما با سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت به فلوریدا رسیده است

در پی رسیدن طوفان ایرما به جنوب ایالت فلوریدا، برق مسکونی یک میلیون و
۳۰۰ هزار نفر قطع شده است.

گزارش ها حاکی از مرگ دست‌کم سه نفر بر اثر این طوفان در فلوریدا است.

طوفان ایرما با سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت به فلوریدا رسیده است. دو روز قبل ایرما با سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت جزایر کارائیب را در نوردید و به کشته شدن حداقل ۲۲ نفر منجر شد.

رویترز می نویسد که ایرما یکی از سهمگین ترین طوفان های ثبت شده در اقیانوس اطلس است و هم اکنون ارتفاع امواج در سواحل غربی فلوریدا به ۴.۶ متر می رسد.

دونالد ترامپ،رئیس جمهور امریکا، روز یکشنبه در پیام ویدئویی درباره ایرما گفت «ما هرگز چنین چیزی ندیده ایم...ما هر آنچه امکان دارد برای نجات جان افراد و کسانی که در احتیاج هستند،انجام می دهیم.»

ریک اسکات، فرماندار ایالت فلوریدا روز یکشنبه به «فاکس نیوز» گفت که به شدت نگران سواحل غربی فلوریدا هست. در این سواحل دو شهر تامپا و سن پترزبورگ واقع هستند.

طوفان سهمگین ایرما سواحل جنوب غربی ایالت فلوریدا را درنوردیده است و حالا به سمت شمال این ایالت در حال حرکت است.

به گزارش شبکه خبری ام. اس. ان. بی. سی، بادهای شدیدی که سرعتشان بیش از دویست کیلومتر در ساعت است، همراه با باران‌های شدید، صبح امروز یکشنبه، از جزایر «کی» در جنوب غربی فلوریدا عبور کرده و حالا در حال رسیدن به خلیج تمپا و شهر فورت میر اند.

ایرما حالا یک طوفان دسته ۴ محسوب می‌شود و ممکن است به زودی به مرحله ۵ برسد که شدیدترین و خطرناک‌ترین دسته‌بندی برای طوفان‌های دریایی به شمار می‌رود. میزان باران در برخی از قسمت‌های جزایر کی به نیم متر رسیده است و پیش بینی می‌شود باران در شهرهای میامی بیچ و اورلاندو هم به همین اندازه باشد.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات ایالت فلوریدا از بیش از ۶.۵ میلیون سکنه این ایالت خواسته بودند که خانه‌هایشان را ترک کنند. این بزرگترین میزان دستور تخلیه اضطراری در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود. از بیش از پانصد هزار نفر سکنه شهرهای ساحتلی ایالت جورجیا هم خواسته شده که به مناطق امن پناه ببرند. ایالت‌های آلاباما، کارولینای شمالی و جنوبی هم موقعیت اضطراری اعلام کرده اند.

XS
SM
MD
LG