لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۳

جان بولتون: رژیم ایران به حاکمیت ۴۰ ساله ترور پایان دهد


جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا به ایران برای مذاکره به عنوان فرصتی برای این کشور نام برده است
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا به ایران برای مذاکره به عنوان فرصتی برای این کشور نام برده است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در پی گسترش تحریم‌های آمریکا علیه ایران روز جمعه ۱۷ خرداد به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد که به «حاکمیت ۴۰ ساله ترور» پایان دهند.

روز شنبه وزرات خزانه‌داری ایالات متحده شرکت پترشیمی ایران و همچنین ۳۳ شرکت اقماری این شرکت را به اتهام حمایت از سپاه پاسداران به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

آقای بولتون با اشاره به این تحریم‌ها در صفحه توییتر خود نوشت که «ایران پول خود را صرف تامین منابع مالی تروریسم و اقدام به ترور می‌کند و این امر به مشکلات جدی اقتصادی منجر شده که بدتر هم خواهد شد».

وی سپس اضافه کرد: «رئیس جمهوری [ایالات متحده] به ایران این فرصت را داده که به دنبال آینده بهتری باشد، اما این رژیم در وهله اول باید به ۴۰ سال حاکمیت ترور پایان دهد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، همزمان با گسترش تحریم‌ها علیه ایران، خواستار مذاکره با رهبران جمهوری اسلامی شده، اما ایران تاکنون این پیشنهاد را رد کرده است.

آقای ترامپ تاکید داشته که دنبال تغییر حکومت ایران نیست، بلکه می‌خواهد مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود. از سویی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، می‌گوید که آمریکا نخست باید تحریم‌ها را برطرف کند و به توافق هسته‌ای بازگردد تا راه برای مذاکره باز شود.

آمریکا همچنین در پی توقف برنامه موشکی ایران و تغییر سیاست‌های منطقه‌ای آن است، اما علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تاکید داشته که مسائلی مانند توان نظامی ایران، جزو «مسائل ناموسی انقلاب» است و امکان مذاکره درباره آن وجود ندارد.

منبع: شبکه احتماعی توییتر، رادیو فردا؛ س.ن
XS
SM
MD
LG