لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۱

کارنامه تیرماه ۹۹

تازه‌ترین رویدادهای صنفی و کارگری ایران در تیرماه ۹۹ را هر روز در اینجا دنبال کنید.

۱۴:۴۹ ۱۹.۴.۱۳۹۹

بخشی از ۲۴ ماه دستمزد معوقه کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی دزفول پرداخت شد

علی فرهمندپور، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول، درباره مشکلات کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: آنها ۲۴ ماه دستمزد دریافت نکرده بودند که بخشی از حقوق آنها واریز شد.

خبرگزاری ایرنا با اعلام این مطلب اشاره نکرد که چه مقدار از مطالبات کارگران پرداخت شده است.

۲۰:۱۰ ۲۱.۴.۱۳۹۹

کارگران نیشکر هفت‌تپه در بیست و هفتمین روز اعتصاب، در مقابل فرمانداری و اداره کار شوش تجمع کردند

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز شنبه و در بیست و هفتمین روز اعتصاب خود در مقابل فرمانداری و اداره کار شهرستان شوش تجمع کردند.

به گفته سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه،‌ کارگران خواستار دیدار سامر تمیمی، رئیس اداره کار شهرستان شوش، با تجمع کنندگان شدند.

به گفته این سندیکا، اما رئیس اداره کار شوش،‌ بدون دیدار با آنان، ساختمان اداره را ترک کرد.

همچنین به گزارش کانال مستقل کارگران هفت‌تپه، تجمع‌کنندگان علیه آنچه اختلاس‌گران و بخش خصوصی نامیدند، شعار دادند.

هزاران کارگر نیشکر هفت‌تپه خواستار پرداخت فوری دستمزد و تمدید دفترچه‌های بیمه، ‌بازگشت به کار همکاران اخراجی، ‌لغو فوری خصوصی‌سازی شرکت و بازداشت فوری امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت، هستند.

شرکت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار مساحت، در زمستان سال ۹۴، در قبال پیش پرداختی ۶ میلیارد تومانی به امید اسدبیگی و مهرداد رستمی‌چگینی واگذار شد. از آن زمان، این شرکت با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شده است.

امید اسدبیگی و مهرداد رستمی‌چگینی همراه با تعدادی دیگر به سوء‌استفاده یک و نیم میلیارد دلاری متهم هستند.

۰۱:۰۲ ۲۵.۴.۱۳۹۹

سندیکای کارگران شرکت اتوبوس‌رانی تهران خواستار آزادی ۴ کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه ‌شد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران بازداشت چهار کارگر نیشکر هفت‌تپه را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آنان ‌شد.

یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی، محمد خنیفر و مسلم چشمه خاور روز سه‌شنبه و همزمان با سی امین روز اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در مقابل فرمانداری شهرستان شوش به دست ماموران پلیس امنیت بازداشت شدند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران اشاره کرد که بازداشت این کارگران در شرایطی انجام شد که امید اسدبیگی،‌ مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه، همچنان آزاد است. امید اسدبیگی همراه با مهرداد رستمی چگینی و تعدادی دیگر به سوء‌استفاده یک و نیم میلیارد دلاری متهم هستند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد که خواسته‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه برای لغو خصوصی‌سازی شرکت، پرداخت دستمزد معوقه و بازگشت به کار نمایندگان کارگران، اجرا شوند.

در این حال، ۱۳ تشکل کارگری و صنفی، از جمله اتحاد بازنشستگان ایران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار، سندیکای نقاشان البرز، شورای بازنشستگان ایران و گروه شورای همبستگی کارگری حمایت خود را از کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کردند.

۲۲:۲۸ ۲۵.۴.۱۳۹۹

چهار کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه آزاد شدند

کانال‌های تلگرامی تشکل‌های کارگری و صنفی در ایران روز چهارشنبه از آزادی چهار کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه خبر دادند.

محمد خنیفر، یوسف بهمنی، ‌مسلم چشمه‌خاور و ابراهیم عباسی روز سه‌شنبه در شهرستان شوش به دست ماموران پلیس امنیت بازداشت و به زندان دزفول منتقل شده بودند.

مقام‌های امنیتی و قضایی جمهوری‌اسلامی دلیل بازداشت این چهار کارگر را اعلام نکردند،‌ اما بر اساس برخی گزارش‌ها،‌ به کارگران نیشکر هفت‌تپه گفته شده بود در صورت پایان اعتراض صنفی‌شان، ‌آنها آزاد خواهند شد.

با این همه،‌ کارگران نیشکر هفت‌تپه در سی و یکمین روز اعتصاب خود در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و خواستار آزادی چهار همکار خود شدند.

هزاران کارگر نیشکر هفت تپه در این دور از اعتراض صنفی‌شان خواستار دریافت دستمزد معوقه،‌ واریز شدن حق بیمه،‌ بازگشت به کار همکاران اخراجی، ‌لغو مالکیت خصوصی شرکت و بازداشت امید اسدبیگی، ‌مدیرعامل شرکت هستند.

۲۳:۴۹ ۲۵.۴.۱۳۹۹

اعتصاب کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن شمال‌غرب ایران

کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن شمال‌غرب در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه دستمزد و ۱۳ ماه حق بیمه خود اعتصاب کردند.

این کارگران که برای شرکت پیمانکاری تراورس کار می کنند،‌ با تجمع در مقابل ساختمان راه آهن در زنجان خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شدند.

شمار کارگران شاغل در این شرکت‌۵۰۰ تن است.

در سالیان اخیر،‌ کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن در مناطق مختلف ایران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزذی اعتصاب و تجمع کرده اند. آنها همچنین خواستار برچیده شدن شرکت‌های پیمانکاری و امضای قرارداد مستقیم کار شده‌اند.

XS
SM
MD
LG