لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۹

نامه جدید مهدی کروبی: فکر می‌کنند می‌توانند کشور را دورهمی اداره کنند


نامه مهدی کروبی در واکنش به مصاحبه اخیر احمد جنتی با روزنامه کیهان نوشته شده است
نامه مهدی کروبی در واکنش به مصاحبه اخیر احمد جنتی با روزنامه کیهان نوشته شده است

مهدی کروبی، از رهبران اعتراض‌های پس از انتخابات ۸۸ که همچنان در بازداشت خانگی است، در نامه‌ای خطاب به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، گفته است، وضعیت اسفبار امروز کشور نتیجه «اداره دورهمی مملکت» است.

مهدی کروبی در این نامه احمد جنتی را به «حُب جاه‌طلبی و ماندن در قدرت» متهم کرده و گفته است «فساد فراگیر در ارکان مختلف نظام» و «تعفّن حاصل از آن در پرونده‌های افشاشده» ریشه در رویکردی دارد «که فکر می‌کند کشور عظیمی همچون ایران را می‌تواند دورهمی اداره کند».

به گزارش وبسایت سحام نیوز، مهدی کروبی در نامه خود با ذکر ۹ مورد از دخالت‌های غیرقانونی شورای نگهبان در دوره‌های مختلف انتخاباتی، گفته است که این شورا «به ابزاری در ید حاکمیت تبدیل شده است» و «طرح انتخابات آزاد و منصفانه، از سوی هرکس که باشد، تهدیدی برای نظام تلقی می‌گردد».

مهدی کروبی در نامه‌اش به احمد جنتی با اشاره به اینکه «شنیده ام کهولت سن، شما را از درک بسیاری از مسائل عاجز کرده»، دبیر شورای نگهبان را متهم کرده است که «بی پروا سخن خلاف می‌گوید و در عصر اطلاعات و رسانه‌های مجازی، ناشیانه سعی می‌کند شب را روز و روز را شب تعبیر کند».

با این حال مهدی کروبی در نامه خود از وجود نهاد شورای نگهبان و همچنین از «احراز صلاحیت نامزدها مطابق قانون» دفاع کرده و گفته است که «نقش و رایزنی» او در این زمینه «بر کسی پوشیده نیست».

وبسایت سحام نیوز گزارش داده نامه مهدی کروبی در واکنش به مصاحبه اخیر احمد جنتی با روزنامه کیهان نوشته شده است.

احمد جنتی در آن مصاحبه از عملکرد شورای نگهبان بشدت دفاع کرده بود.

با استفاده از سحام نیوز؛ ج
XS
SM
MD
LG