لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۱

پایان حمله الشباب به هتلی در کنیا؛ شمار قربانیان به ۲۱ نفر رسید


محل شناسایی اجساد قربانیان حمله به هتلی در نایروبی
محل شناسایی اجساد قربانیان حمله به هتلی در نایروبی

دولت کنیا روز چهارشنبه اعلام کرد تمامی مهاجمان وابسته به الشباب که به هتل مجللی در نایروبی حمله کرده بودند در عملیات نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند. در حمله پیکارجویان اسلامگرا به این هتل در پایتخت کینا دستکم ۲۱ نفر کشته شدند.

به گزارش رویترز، با این حال صلیب سرخ کنیا اعلام کرده است، ۵۰ نفر در این مجموعه هتل بودند که مفقودند و تا بعد از ظهر روز چهارشنبه از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

طبق این گزارش احتمال دارد شمار تلفات حمله پیکارجویان اسلامگرا به این هتل لوکس در نایروبی افزایش یابد.

اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهور کنیادر یک برنامه تلویزیونی پایان عملیات ۲۰ ساعته نیروهای امنیتی را برای بازپس گیری این هتل از پیکارجویان اسلامگرا اعلام کرد.

در همین حال تصاویری از اجساد مهاجمان به این هتل در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

حمله به این هتل لوکس در منطقه ای در نایروبی رخ داده است که در سال ٢٠١٣ گروه الشباب در حمله به مرکز خرید «وست‌گیت» در آن ۶۷ نفر را کشت.

اوهورو کنیاتا گفته است: «عملیات امنیتی به پایان رسید و تمامی مهاجمان از پای در آمدند.»

رئیس جمهوری کنیا با این حال اشاره‌ای به تعداد مهاجمان به این هتل نکرد. ولی شبکه «سی سی تی وی» تصاویری از پنج مهاجم به این هتل منتشر کرده است.

براساس این تصاویر یکی از مهاجمان جلوی یک رستوران خود را منفجر کرده است.

گروه الشباب در بیانیه ای دو صفحه‌ای اعلام کرده است که این عملیات را در واکنش به اقدام رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم انجام داده است.

جوزف بوینت، رئیس پلیس کنیا نیز گفته است: در حمله پیکارجویان اسلامگرا ۱۶ کنیایی، یک شهروند آمریکا و یک شهروند بریتانیا کشته شدند.

وی اضافه کرده است که سه قربانی دیگر این حمله شهروند کشورهای آفریقایی هستند که هنوز هویت آنها تعیین نشده است.

گروه الشباب در سال ۲۰۰۶ در کشور جنگ‌زده سومالی اعلام موجودیت کرد.این گروه به دنبال براندازی حکومت سومالی و برقراری قوانین شریعت در این کشور است و اقدامات این گروه افراط‌گرا در یک دهه گذشته به کشته شدن هزاران تن از شهروندان سومالی و صدها تن از غیرنظامیان در دیگر کشورهای شرق آفریقا انجامیده است.

با استفاده از گزارش رویترز؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG