لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۷

مسکو گزارش سناتورهای دموکرات را درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا رد کرد


دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین

روسیه گزارش جدید نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا را که مدعی شده مسکو در آمریکا و دیگر کشورها در اروپا در روند انتخابات اخلال ایجاد می‌کند، رد کرد.

گزارش نمایندگان دموکرات در سنای آمریکا، روز چهارشنبه منتشر شد. این نخستین بار است که قانونگذاران آمریکایی، روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم می‌کنند.

در این گزارش، نمایندگان دموکرات مجلس سنا، به بیش از دو دهه تلاش‌های روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات کشورها ر اروپا را بررسی کرده‌اند.

این گزارش همچنین از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، کمتر به مسئله دخالت روسیه در انتخابات پرداخته، انتقاد می‌کند.

روز پنجشنبه اما دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، گفت که «تمامی اتهامات وارده در خصوص دخالت در انتخابات که علیه روسیه مطرح شده، بی پایه و اساس است.»

آقای پسکوف به خبرنگاران گفت که این «نگرانی‌های واهی» در مورد روسیه، نه تنها «روابط دوجانبه با روسیه، که به خود آمریکا هم آسیب می‌زند.»

مسکو هرگونه دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا برای کمک به پیروزی نامزد جمهوریخواهان را رد کرده است.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه در تلاش برای پیروزی دونالد ترامپ از طریق هک و انتشار ای‌میل‌های هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها، و همچنین تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرد.

مایک پمپئو، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه گفته بود که روسیه و سایرین تلاش می‌کنند که انتخابات در آمریکا را بی‌اعتبار کنند. آقای پمپئو ه شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفته بود که دخالت روسیه سابقه‌ای طولانی دارد و ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، و با استفاده از گزارش خبرگزاری‌های فرانسه، رویترز، و آسوشیتدپرس؛ ک.ت./م.ا.
XS
SM
MD
LG