لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

پمپئو: روسیه و سایرین به دنبال بی‌اعتبار کردن انتخابات آمریکا هستند


مایک پمپئو به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفته است که دخالت روسیه سابقه‌ای طولانی دارد و ادامه خواهد یافت.
مایک پمپئو به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفته است که دخالت روسیه سابقه‌ای طولانی دارد و ادامه خواهد یافت.

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه گفت که روسیه و سایرین تلاش می‌کنند که انتخابات در آمریکا را بی‌اعتبار کنند.

انتخابات بعدی آمریکا قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ برگزار شود و جمهوریخواهان به دنبال حفظ کنترل خود بر کنگره هستند.

به گزارش خبرگزار رویترز، مایک پمپئو به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفته است که دخالت روسیه سابقه‌ای طولانی دارد و ادامه خواهد یافت.

او در برنامه «رو در رو با ملت» در پاسخ به این پرسش که آیا مسکو در حال حاضر تلاش می‌کند تا انتخابات ایالات متحده را بی‌اعتبار سازد، گفت: «بله، دهه‌هاست که این کار را می‌کنند».

رئیس سی‌آی‌ای افزود: «من همچنان نگرانم، نه فقط از جانب روس‌ها بلکه همچنین به خاطر تلاش سایرین در این زمینه. ما دشمنان زیادی داریم که به دنبال بی‌اعتبار کردن دمکراسی غربی هستند».

آقای پمپئو جزئیاتی در این زمینه ارائه نکرد.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه در تلاش برای پیروزی دونالد ترامپ از طریق هک و انتشار ای‌میل‌های هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها، و همچنین تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرد.

مسکو هرگونه دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا برای کمک به پیروزی نامزد جمهوریخواهان را رد کرده است.

رابرت مالر، بازرس ویژه، مسئول تحقیقات در مورد دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است. مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی، و جرج پاپادوپولوس، دستیار مبارزاتی آقای ترامپ به دروغگویی به اف‌بی‌آی متهم شده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا هرگونه تماس با روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی خود را رد کرده است.

به گزارش رویترز، ترامپ بار‌ها گفته است که ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده را می‌پذیرد و در پاره‌ای اوقات هم گفته که تکذیب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مبنی بر عدم دخالت مسکو را قبول دارد.

پمپئو به تلویزیون سی‌بی‌اس گفته است که سی‌آی‌ای کارویژه مهمی به عنوان بخشی از تیم امنیت ملی برای حفاظت از انتخابات آمریکا و دمکراسی داشته است.

او گفت: «به صورت خستگی‌ناپذیر این کار را می‌کنیم. بنابراین ما علیه روسیه یا هر طرف دیگری که بخواهد تهدیدی در این زمینه باشد وارد عمل می‌شویم».

دونالد ترامپ روز یکشنبه گفت که سال فعالی را به نمایندگی از نامزدهای جمهوریخواه که قرار است در انتخابات میان دوره‌ای شرکت کنند برنامه ریزی کرده است.

در انتخابات ماه نوامبر کنگره آمریکا، کل مجلس نمایندگان و یک سوم از مجلس سنا به رأی گذاشته خواهد شد. جمهوریخواهان در حال حاضر در هر دو مجلس اکثریت دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ ک.ر./م.ا.
XS
SM
MD
LG