لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۷

آسوشیتدپرس: ابراز علاقه تیم بازرس ویژه به مصاحبه با ترامپ


رابرت مالر، مدیر پیشین اف‌بی‌آی
رابرت مالر، مدیر پیشین اف‌بی‌آی

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه، ۱۹ دی‌ماه،‌ در گزارشی به نقل از یک منبع ناشناس از «تمایل» تیم بازرس ویژه وزارت دادگستری به گفت‌وگو با دونالد ترامپ درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور خبر داد.

این منبع به شرط ناشناس ماندن روز دوشنبه گذشته به آسوشیتدپرس خبر داد که مسئله مصاحبه با رئیس جمهور ایالات متحده در این زمینه در گفت‌وگوهای اخیر میان وکلای رئیس جمهور و بازرسان زیرمجموعه رابرت مالر مطرح شده است.

با این حال سخنگوی آقای مالر و همین طور وکلای دونالد ترامپ از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در اواخر دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به این نتیجه رسیدند که روسیه در تلاش برای پیروزی دونالد ترامپ از طریق هک و انتشار ای‌میل‌های هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، و همچنین تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی، در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرد.

در حالی که مسکو هرگونه دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا برای کمک به پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان را رد کرده، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا هم‌چنان بر این مسئله پافشاری می‌کنند.

رئیس‌ جمهور آمریکا نیز هرگونه تماس با روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی خود را رد کرده است.

با این حال تاکنون تحت نظر رابرت مالر، مدیر سابق اف‌بی‌آی که برای تحقیق درباره این مسئله به عنوان بازرس ویژه انتخاب شده است مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی، و جرج پاپادوپولوس، دستیار مبارزاتی آقای ترامپ، جرم دروغگویی به اف‌بی‌آی را پذیرفته‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز ۱۳ فوریه آقای فلین را به خاطر گمراه کردن اعضای دولت خود در زمینه تماس‌هایش با سفیر روسیه در آمریکا از کار اخراج کرد.

آسوشیتدپرس می‌گوید که طرح مسئله مصاحبه با شخص رئیس جمهور آمریکا در این باره می‌تواند نشانه آن باشد که تحقیقات چندماهه رابرت مالر به پایان خود نزدیک شده است.

آن طور که در گزارش این خبرگزاری آمده است، مسئله مصاحبه با دونالد ترامپ مطرح شده، اما درباره جزئیات آن هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است، از جمله این که در صورت موافقت رئیس جمهور با مصاحبه با بازرس ویژه «گستره یا محدوده» پرسش‌ها چه خواهد بود.

تیم رابرت مالر در این چند ماهه با بسیاری از دستیاران و مشاوران کنونی و سابق کاخ سفید از جمله با راینس پریبس و جرد کوشنر، داماد آقای ترامپ، مصاحبه کرده است.

XS
SM
MD
LG