لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۱

بازداشت یک نفر در پی برخورد خودرو با عابران پیاده در لندن


پلیس لندن می‌گوید که برخورد خودرو با عابران در خیابانی در این شهر را که ۱۱ زخمی به جا گذاشت به عنوان یک حادثه ترافیکی بررسی می‌کند.

در این زمینه مقام‌های پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که این حادثه، نه به عنوان رویداد تروریستی که به عنوان حادثه‌ای ترافیکی مورد بررسی قرار دارد.

در پی برخورد یک خودرو با عابران پیاده در خیابانی در شهر لندن، پایتخت بریتانیا، در روز شنبه ۱۵ مهرماه، پلیس این کشور از بازداشت یک نفر خبر داد.

خبرگزاری‌ها از جمله رویترز روز شنبه از ورود یک خودرو به پیاده‌رو در نزدیکی موزه تاریخ طبیعی لندن خبر دادند، و نوشتند که برخورد این خودرو با عابران پیاده چند مجروح بر جای گذاشته است.

در این زمینه پلیس لندن اعلام کرد که در حالی که تحقیقات همچنان ادامه دارد، به نظر می‌رسد خودرو با منحرف شدن به پیاده سبب زخمی شدن عابران پیاده شده است.

بر پایه این گزارش علاوه بر راننده خودرو که اکنون در بازداشت پلیس است، ۱۰ عابر پیاده هم در این حادثه زخمی شده‌اند.

پلیس می‌گوید که به نظر نمی‌رسد حال مجروحان این حادثه وخیم یا بی‌ثبات باشد.

پیشتر یک شاهد عینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از حضور نیروهای مسلح پلیس در محل حادثه خبر داده بود.

هنوز از هویت فرد بازداشت‌شده و نحوه ورود خودرو به پیاده‌رو گزارشی منتشر نشده است.

لندن پیشتر شاهد حمله‌ای تروریستی با توسل به خودرو بوده است.

اواسط خردادماه سال جاری یک خودرو چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته و افرادی که سوار بر آن بودند با چاقو به مردم حمله کردند.

پلیس بریتانیا این وقایع، در «لاندن بریج» و «بارو مارکت» شهر لندن را که هفت کشته و ده‌ها زخمی و مجروح بر جای گذاشت «تروریستی» نامید.

در شهریورماه گذشته هم بمب‌گذاری در ایستگاهی در متروی لندن رخ داد که پلیس به دنبال آن یک نفر را بازداشت کرد و سطح امنیتی در بریتانیا به بالاترین میزان خود رسید.

این بمب‌گذاری پنجمین حمله تروریستی بود که در شش ماه گذشته در شهر لندن رخ داده است.

XS
SM
MD
LG