لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۴

مک مستر: تا زمان مشاهده پیشرفت، فشار حداکثری علیه کره شمالی ادامه می یابد


هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید،
هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید،

هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه ۲۱ اسفند، گفت، شورای امنیت سازمان ملل متحد از رویکرد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای فشارحداکثری تا زمان مشاهده «پیشرفت واقعی» در عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای حمایت می کند.

به گزارش آسوشیتدپرس،هربرت مک مستر که پس از صحبت در شورای امنیت با خبرنگاران صحبت می کرد، اظهار داشت، رییس جمهوری آمریکا از وحدت شورای امنیت برای تصویب تحریم های شدید علیه کره شمالی تقدیر کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه با اشاره به راهبرد فشارحداکثری دونالد ترامپ، گفته است: با این رویکرد ما درموقعیتی قرار داریم که ممکن است به دنبال راه حلی دپیلماتیک برای عاری سازی کامل شبه جزیره کره از سلاح هسته ای باشیم. ما مصمم به ادامه این مسیر هستیم.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در این کنفرانس خبری گفته است، تحریم های شدید که به اتفاق آرا در شورای امنیت به تصویب رسید، همه صادرات کره شمالی و همچنین۹۰ درصد تجارت این کشور را قطع کرد.

خانم هیلی تصریح کرده است که اقدامات علیه حکومت کره شمالی نمونه ای است که نشان می دهد تحریم ها نتیجه بخش است.

در همین حال مک مستر در ادامه گفته است: همه ما در خصوص خوش بینی نسبت به فرصت به وجود امده توافق داریم،اما ما مصمم هستیم تا برنامه فشار حداکثری را ادامه دهیم تا زمانی که کلمات (و حرف ها ) با عمل یکی شوند و شاهد پیشرفت واقعی در عاری سازی از سلاح های هسته ای باشیم.

بنا بر گزارش‌ها، کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی که از دونالد ترامپ برای دیدار و گفت‌وگو دعوت کرده‌است، پیشنهاد داده که آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای حکومت خود را به‌حال تعلیق درآورد.

آقای ترامپ، خود، روز شنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر گفته بود «کره شمالی از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ دیگر آزمایش موشکی انجام نداده است و قول داده که در جریان ملاقات‌های ما نیز آن را انجام ندهد. معتقدم که آنها به این تعهد خود پایبند خواهند بود».

چونگ ایوی یانگ، مشاور امنیت ملی کره جنوبی، هفته گذشته خود مستقیما پیام رهبر کره شمالی را به دونالد ترامپ رساند. پس از دیدار با دونالد ترامپ او به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کیم جونگ اون برای ملاقات را پذیرفته است.

در همین حال، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی و وزیر خزانه‌داری آمریکا از تصمیم رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی دفاع کرده‌ و گفته اند، هدف از این دیدار و گفت‌وگو، همچنان همان خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره است و کیم جونگ‌اون نیز مذاکره در مورد آن را پذیرفته‌است.

مایک پومپئو و استیو منوچین، می‌گویند، دولت آمریکا قرار نیست امتیاز خاصی به پیونگ‌یانگ بدهد و تا زمان دیدار احتمالی میان رهبران دو کشور، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، و همچنین آمادگی‌های دفاعی، ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG