لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۶

رئیس فدراسیون فوتبال ایران به دلیل بازی مسعود شجاعی «به دادگاه احضار شد»


مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران

براساس گزارش تعدادی از وب سایت ها، رئیس فدراسیون فوتبال ایران به دلیل بازگشت مسعود شجاعی به تیم ملی به دادسرا احضار شده است.

مسعود شجاعی پس از بازی در یک تیم یونانی در مقابل یک تیم اسرائیلی حدود ۹ ماه به تیم ملی دعوت نشده بود.

براساس گزارش وب سایت ورزش سه،وابسته به صدا و سیما که در تعدادی از دیگر وب سایت‌ها از جمله انتخاب بازنشر شده، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای توضیح درباره موضوع بازگشت مسعود شجاعی به تیم‌ملی به دادسرا احضار شده است.

مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، دو ملی‌پوش ایران در باشگاه پانیونیوس یونان،سال گذشته در بازی برگشت از لیگ اروپا مقابل مکابی تل آویو، باشگا هشان را همراهی کردند.

این دو بازیکن در دیدار رفت که در اسراییل برگزار شد حضور نداشتند. در بازی برگشت، باشگاه پانیونیوس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود به وجود هر دو نفر احتیاج دارد و آنها باید به تعهدات خود احترام بگذارند.

حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در این مسابقه، با حملات رسانه‌های اصولگرا مواجه شد و محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش روز ۱۹ مرداد ۹۶گفت که آن‌ها «خط قرمز نظام» را زیر پا گذاشته‌اند و جایی در ترکیب تیم ملی ندارند.

یک روز بعد فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، اعلام کرد که از ایران خواسته است تا توضیح دهد چرا این دو بازیکن تیم ملی را به خاطر بازی مقابل یک تیم اسرائیلی محروم کرده است.

درهمین حال، تعدادی از بازیکنان سر‌شناس فوتبال ایران و هنرمندان سینما از این دو بازیکن حمایت و اعلام کردند که آنان چاره‌ای جز بازی برای تیم خود نداشتند.

پس از آن، احسان حاج‌صفی متنی در اینستاگرامش منتشر کرد که در آن از بازی در مقابل تیم اسرائیلی ابراز پشیمانی شده بود.احسان حاج صفی پس از آن به تیم ملی ایران دعوت شد.

با این حال مسعود شجاعی متنی دراین باره ننوشت و از بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی و سوریه خط خورد.

او پس از ۹ ماه به تیم ملی بازگشت و در هر دو بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تونس و الجزایر، با بازوبند کاپیتانی به میدان رفت.

پس از آن محمدعلی پورمختار نماینده اصولگرای مجلس به دعوت از مسعود شجاعی اعتراض و اعلام کرد که سئوالی را از وزیر ورزش و جوانان دراینباره مطرح خواهد کرد.

انتشار گزارش‌ها درباره احضار رئیس فدراسیون فوتبال به دادسرا و اعتراض این نماینده مجلس به دعوت مسعود شجاعی به تیم ملی درحالی است که براساس قوانین فیفا،دولت‌ها حق ندارند در امور مربوط به فدراسیون‌های فوتبال دخالت کنند.

مقامات جمهوری اسلامی پیش از دلیل رویارو نشدن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی را«حمایت از فلسطین» اعلام کرده اند.

این سخنان درحالی بیان می شود که بسیاری از اعضای تیم ملی فوتبال فلسطین، سابقه حضور در لیگ اسراییل را دارند.

بحث عدم مبارزه ورزشکاران ایران و اسراییل، در ماه‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری در خبرساز بوده است.

در همین حال رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ایران روز دوشنبه در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی، ضمن هشدار درباره «خطر تعلیق» کشتی ایران به دلیل رویارو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی، خواستار آن شد که وزارت خارجه با استفاده از «مناسبات دیپلماتیک در درون کمیته بین‌المللی المپیک» از کشتی‌گیران ایرانی حمایت کند.

حدود چهار ماه پیش فدراسیون جهانی کشتی علیرضا کریمی را به دلیل باخت اجباری برای رو در رو نشدن با حریف اسرائیلی شش ماه تعلیق، و مربی او را به دو سال محرومیت از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محکوم کرد.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز هشدار داده که جریمه علیرضا کریمی و مربی‌اش سبک بوده، اما تکرار این اقدام، عواقب سنگینی برای ورزش ایران خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG