لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۰

مسعود شجاعی از بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی و سوریه خط خورد


مسعود شجاعی
مسعود شجاعی

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای دو دیدار با تیم‌های ملی کره جنوبی و سوریه اعلام شد اما در این فهرست نام مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی دیده نمی‌شود.

مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، دو یار ملی‌پوش ایران در باشگاه پانیونیوس یونان، در بازی برگشت از لیگ اروپا مقابل مکابی تل آویو، باشگاه‌شان را همراهی کردند.

این دو بازیکن در دیدار رفت که در اسراییل برگزار شد حضور نداشتند. در بازی برگشت، باشگاه پانیونیوس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به وجود هر دو نفر احتیاج دارد و آنها باید به تعهدات خود احترام بگذارند.

حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در این مسابقه، با حملات رسانه‌های اصولگرا مواجه شد. پس از آن هم محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش گفت: آنها «خط قرمز نظام» را زیر پا گذاشته‌اند و جایی در ترکیب تیم ملی ندارند.

اظهارات داورزنی در مطبوعات جهان بازتاب یافت. هواداران تیم ملی هم با درج هزاران کامنت مشابه در اینستاگرام فیفا، خواهان واکنش فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، شدند.

فیفا نیز خواستار توضیح بیشتر از سوی ایران شد و فدراسیون فوتبال هم پاسخ داد این دو نفر محروم نیستند.

پس از آن، احسان حاج‌صفی متنی در اینستاگرامش منتشر کرد و توضیحاتی داد درباره «رنجیدگی به حق از اتفاقی كه نمی‌بايست رخ می‌داد».

او نوشت: «در راه انقلاب و رهبری حركت خواهيم كرد»؛ متنی که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، از آن با عنوان «توبه‌نامه» یاد کرده‌اند.

در این میان،چنین متنی در صفحه مسعود شجاعی دیده نشد.

حال، بر اساس گزارش‌ها، احسان حاج‌صفی به اردوی تیم ملی برای بازی با کره جنوبی و سوریه دعوت شده است.

ایران برای این دو مسابقه، علیرضا بیرانوند، حامد لک و علیرضا حقیقی را به عنوان دروازه‌بان در اختیار دارد.

علیرضا حقیقی پس از بهبودی و درخشش در باشگاه اسکیلستونا در سوئد، مجدداً به تیم ملی فراخوانده شده است.

در خط دفاعی، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، سعید آقایی، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی و میلاد محمدی حضور دارند.

امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، علی کریمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری و علیرضا جهانبخش بازیکنان خط میانی هستند.

سامان قدوس بازیکن باشگاه اوسترسوندز سوئد است و سابقه حضور در دو بازی دوستانه برای تیم ملی سوئد را هم دارد. او برای نخستین بار به تیم ملی ایران دعوت شده است.

در خط حمله، مهدی طارمی، رضا قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون بازی خواهند کرد.

با وجود صعود قطعی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کارلوس کی‌روش، سر مربی تیم ملی فوتبال ایران، گفته است: این دو مسابقات را با همان انگیزه و استانداردی که داشته‌ایم، انجام می‌دهیم.

سایت فدراسیون فوتبال به نقل از او نوشته است: «این لیست بدان معنی نیست که پژمان منتظری، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری را کنار بگذاریم و آنها در لیست ۳۷ نفره بازیکنان نخبه به عنوان گزینه‌های مهم حضور دارند».

دیدار برگشت ایران و کره جنوبی، نهم شهریور در سئول برگزار می‌شود. تیم ملی ایران پس از این مسابقه، در تهران به مصاف سوریه خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG