لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۱

مولوی عبدالحمید: تیراندازی‌های بی‌ضابطه و بی‌رویه مردم را پریشان کرده است


مولوی عبدالحمید خواستار آن شد که شورای تأمین استان، تیراندازی‌های جاده‌ای را ممنوع کند.
مولوی عبدالحمید خواستار آن شد که شورای تأمین استان، تیراندازی‌های جاده‌ای را ممنوع کند.

پس از انتشار گزارش‌ها درباره کشته شدن یک جوان در زاهدان بر اثر شلیک ماموران، مولوی عبدالحمید، روحانی شاخص اهل سنت، گفت که «تیراندازی‌های بی‌ضابطه و بی‌رویه» ماموران مردم استان سیستان‌وبلوچستان را «نگران و پریشان کرده است».

وی گفت که این راننده «فقط به‌خاطر نداشتن گواهینامه و بی‌توجهی به ایست مأمور و فرار، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته ‌شده است».

امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرد که تیراندازی به طرف راننده «بر خلاف قانون و بر ضد امنیت است» و «اگر در مواردی مامورین مجبور به تیراندازی هستند به لاستیک ماشین تیراندازی کنند».

وی اضافه کرد: «درخواست و پیشنهاد ما این است که شورای تأمین، تیراندازی‌های جاده‌ای را ممنوع کند، چنان‌که استاندار اسبق در دوره خودش شورای تأمین را دعوت کرد و تیراندازی جاده‌ای را ممنوع کرد».

به گزارش وب‌سایت کمپین فعالان بلوچ، موسی شه‌بخش، جوان زاهدانی، روز چهارم خرداد به دلیل «نداشتن گواهینامه به ایست ماموران توجه نکرده بود» و بر اثر «شلیک ماموران» کشته شد.

در اعتراض به این اقدام گروهی از مردم در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و تعدادی از آنان بازداشت شدند.

پیش از این نیز تعدادی از شهروندان استان سیستان و بلوچستان به دلیل شلیک ماموران کشته شده‌اند.

از جمله در سال ۹۴ «در اثر تیراندازی» نیروهای «پاسگاه محمدان» ایرانشهر به یک خودروی «مظنون به حمل گازوئیل»، این خودرو واژگون شد و دو سرنشین آن بر اثر «آتش گرفتن بار گازوئیل» سوختند.

این واقعه باعث «تشنج و ناآرامی» در این منطقه شد و «اهالی روستاهای محمدآباد و کریم‌آباد نزدیک به محل حادثه با سنگ و چوب به پاسگاه محمدآباد هجوم» آوردند که اعتراض‌های آنها چند روز ادامه داشت.

در همین حال مولوی عبدالحمید دلیل روی آوردن عده‌ای از مردم استان سیستان و بلوچستان به سوخت‌بری را «بیکاری»، «گرسنگی» و «فقر» دانست.

بر اساس گزارش سنی‌آنلاین و سایت رادیو فردا/ ا.م/ ک.ر
XS
SM
MD
LG