لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۰۵

ناآرامی در شهرستان ایرانشهر در پی واژگون شدن یک خودرو


فرماندار ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد که «شلوغی‌های» این شهر در اعتراض به کشته شدن سرنشینان یک خودروی «حامل سوخت قاچاق»، در شامگاه یک‌شنبه ۲۰ اردیبهشت، با «همراهی معتمدان محلی کنترل» شده‌است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نبی‌بخش داودی تأکید کرد که «تردد به صورت عادی در منطقه در حال جریان است.»

بر اساس گزارش وب‌سایت کمپین فعالان بلوچ، شامگاه یک‌شنبه «در اثر تیراندازی» نیروهای «پاسگاه محمدان» ایرانشهر به یک خودروی «مظنون به حمل گازوئیل» این خودرو واژگون شده و دو سرنشین آن بر اثر «آتش گرفتن بار گازوئیل» سوخته‌اند.

به گفته این وب‌سایت، این واقعه باعث «تشنج و ناآرامی» در این منطقه شده و «اهالی روستاهای محمدآباد و کریم‌آباد نزدیک به محل حادثه با سنگ و چوب به پاسگاه محمدآباد هجوم» آورده‌اند.

فرماندار ایرانشهر اما اشاره‌ای به شلیک به سمت این خودرو نکرده و تنها گفته که این خودرو پس از تعقیب توسط نیروی انتظامی «واژگون» شده‌است.

در همین حال علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، نیز گفت که به سبب «نگرانی از حضور مأموران انتظامی»، کنترل این خودروی «حامل موادسوختی قاچاق» که «با سرعت غیرقابل کنترل» در حرکت بوده، از دست راننده خارج شده و این خودرو واژگون شده‌است.

به گفته فرماندار ایرانشهر، پس از واژگونی این خودرو، راننده آن «در دم» کشته می‌شود که این صحنه «احساس برخی از مردم» را برانگیخته و آنان دست به تجمع زده‌اند.

در همین حال معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفته‌است که «در پی وقوع این حادثه شماری از مردم شهر محمدان واقع در چهار کیلومتری ایرانشهر... با تحریک تعدادی از جوانان اقدام به بستن راه ایرانشهر- بمپور کردند.»

علی‌اصغر میرشکاری اضافه کرد: «این افراد که شمارشان به کمتر از ۵۰۰ نفر می‌رسید با تحریک عوامل خرابکار اقدام به آتش زدن دو دستگاه خودرو متعلق به شهرداری و یک خودرو نیروی انتظامی کردند.»

وی با تقدیر از به گفته او «همکاری‌های خوب معتمدان، علما و... شورای شهر ایرانشهر و محمدان» برای «کنترل» این «حادثه» گفت که «این حادثه و شناسایی عوامل بروز آن از سوی کارشناسان استان در دست بررسی است.»

در همین حال فرماندار ایرانشهر نیز تأکید کرد که «تیم‌های امنیتی و انتظامی» در حال بررسی موضوع هستند و پس از تکمیل بررسی‌ها «نتایج در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.»

XS
SM
MD
LG