لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۸

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۱۸ میلیون نفر گذشت


بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در برزیل
بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در برزیل

گزارش‌ها حاکی است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا روز دوشنبه ۱۳ مرداد به بیش از ۱۸ میلیون نفر رسیده است که حدود ۶۹۰ هزار نفر از آنها بر اثر عوارض شدید ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

بنابر آخرین آمارها، حدود ۱۱ میلیون نفر از مبتلایان هم تا کنون بهبود یافته‌اند.

در همین حال از ایالات متحده خبر می‌رسد که بروز موج تازه‌ای از ابتلا به کرونا «با گسترشی فوق‌العاده» در مناطق روستایی این کشور مشاهده شده است.

یک کارشناس کاخ سفید با ذکر این مطلب به خبرنگاران گفت که شمار مبتلایان در ایالات متحده هم‌اینک به ۴.۶۸ میلیون نفر رسیده و در این کشور بیش از ۱۵۵ هزار مورد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا نیز گزارش شده‌است.

ایالات متحده در شبانه‌روز منتهی به یکشنبه شاهد دست‌کم ۴۵ هزار و ۶۸۸ مورد جدید از ابتلا بود.

از برزیل نیز خبر می‌رسد که این کشور طی یک شبانه‌روز شاهد ابتلای ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر دیگر به کرونا بوده است و در همین مدت هم ۵۴۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال، بامداد دوشنبه اعلام شد که ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، محدودیت‌های تازه‌ای اعمال کرده که شامل تعطیلی مراکز عمده‌فروشی‌ و توقف ساخت‌وساز در شهر است.

ایالت ویکتوریا در استرالیا که ملبورن مرکز آن است از روز یکشنبه وارد وضعیت اضطراری شده و به گفته مقامات استرالیایی، قرنطینه این ایالت قرار است فعلاً تا شش هفته به طول بیانجامد.

بنابر گزارشی دیگر رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین، از روز یکشنبه محدودیت‌های سختگیرانه‌ در مانیل، پایتخت این کشور، را بازگردانده است.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که موارد ابتلا کرونا در فیلیپین از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت و مقامات بهداشتی هشدار می‌دهند که این کشور در حال باختن نبرد علیه کروناست.

از سوی دیگر، سنگاپور که تصمیم گرفته است ورود مسافران را آزاد کند اعلام کرده است افرادی که به این شهر وارد می‌شوند باید دستگاهی الکترونیکی «بپوشند» که مقامات بتوانند میزان پیروی آنها از قرنطینه کرونا را پایش کنند.

در گزارشی دیگر خبر رسید که نتیجه تست کرونای دست کم ۴۰ تن از مسافران و خدمه یک کشتی گردشگری لوکس در نروژ مثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مقامات نروژی هنوز در حال ردگیری مبتلایان احتمالی در دو کشتی گردشگری دیگر هستند.

ایران نیز یکی از مبتلاترین کشورها به ویروس کروناست و روز یکشنبه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، خبر داد که در گفت‌وگوی کم‌سابقه‌ای با همتای اماراتی خود از طریق یک کنفرانس ویدئویی مسائل مربوط به شیوع کرونا در منطقه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داده است.

برابر گزارش‌ها طرفین در مورد تلاش برای مهار همه‌گیری کرونا در منطقه و چالش‌های پیش رو گفت‌وگو کرده‌اند.

منابع: الجزیره، خبرگزاری آلمان، رویترز / پ.پ /ک.ر
XS
SM
MD
LG