لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

نتانیاهو در واکنش به درگیری در مرز لبنان: حزب الله با آتش بازی می‌کند


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به درگیری مرزی ارتش این کشور با حزب الله در جنوب لبنان در روز دوشنبه ششم مرداد ماه هشدار داد که گروه حزب الله «با آتش بازی می کند.»

مقام‌های اسرائیل اعلام کردند که تعدادی از نیروهای حزب‌الله قصد نفوذ به داخل خاک اسرائیل را داشتند که با واکنش ارتش این کشور مجبور به عقب نشینی شدند.

اما حزب‌الله لبنان هم در بیانیه‌ای این اظهارات را رد کرد و گفت، در رویدادهای دوشنبه هیچ درگیری یا تیراندازی از سوی حزب الله رخ نداده و آنچه اتفاق افتاده تنها از سوی نیروهای اسرائیلی بوده است..

با این حال، بنیامین نتانیاهو شامگاه دوشنبه گفت، حزب‌الله و دولت لبنان در برابر تلاش گروهی از نیروهای حزب‌الله برای نفوذ به مرزهای شمالی اسرائیل مسئولند.

نخست وزیر اسرائیل گفت: «حزب الله با آتش بازی می‌کند و پاسخ ما بسیار قدرتمند خواهد بود.»

یک سخنگوی ارتش اسرائیل هم روز دوشنبه گفته بود کسی از نظامیان اسرائیل آسیب ندیده و شهروندان که برای ساعاتی از خروج از خانه منع شده بودند، می‌توانند «زندگی عادی را از سر بگیرند».

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور همراه با بنی گانتس، وزیر دفاع و آویو کوخاوی، رییس ستاد ارتش، دقایقی بعد از این رویداد، به مقر ستاد در تل‌آویو رفتند تا واکنش بعدی اسرائیل را بررسی کنند.

بنیامین نتانیاهو در توییتر خود با تایید این رایزنی، نوشته است که «سیاست» دولت او «روشن‌ است؛ به ایران اجازه استقرار نظامی در مرز با سوریه را نمی‌دهیم؛ این سیاستی است که سال‌ها پیش اتخاذ شده و هنوز دنبال می‌شود».

نخست وزیر اسرائیل گفته است که لبنان و حزب‌الله مسول «هر رویداد احتمالی هستند» و اسرائیل «برای هر سناریویی آماده است».

حزب‌الله از هفته گذشته گفته بود به کشته شدن علی کامل محسن، شبه نظامی این سازمان که شامگاه ۳۰ تیر در حمله منتسب به اسرائیل در منطقه الکسوه در اطراف فرودگاه نظامی دمشق کشته شد، واکنش نشان خواهد داد.

XS
SM
MD
LG