لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۱

آمریکا چند فرد و نهاد مرتبط با روسیه را تحریم کرد


وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ آبان تحریم هایی علیه دو شهروند اوکراین، یک مقام روس و ۹ نهاد را در ارتباط با اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه مورد تحریم قرار داد.

موسسه ای به نام «شرکت با مسئولیت محدود پروژه جنوب» از جمله نهادهایی است که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است و وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید، این شرکت به بانک روسیه و سرمایه‌دار روسی یوری کووالچوک تعلق دارد.

به گزارش رویترز، مقام‌های آمریکایی از یوری کووالچوک به عنوان بانک شخصی مقام‌های ارشد روسیه یاد می‌کنند. یوری کووالچوک از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه محسوب می‌شود که قبلا توسط ایالات متحده در ارتباط با مساله کریمه تحریم شده است.

سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی،در بیانیه‌ای گفت: وزارت خزانه داری همچنان خود را متعهد می‌داند که نهادهای مورد حمایت روسیه را که از الحاق و اشغال غیر قانونی شبه جزیره کریمه سود می‌برند، مورد تحریم قرار دهد.

این تحریم‌ها در چارچوب «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» موسوم به کاتسا مصوب سال ۲۰۱۷ اعمال شده‌اند. این قانون به دلیل اتهام‌های وارد شده به مسکو در مورد الحاق شبه‌جزیره کریمه اوکراین، دخالت‌ها در سوریه و دخالت‌ها در انتخابات آمریکا، در کنگره آمریکا تصویب شد. روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه را ضمیمه خاک خود کرد.

در واکنش به این تحریم‌ها، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه گفت: تحریم‌های جدید غیرقابل قبول است و چنین تلاش‌هایی برای تاثیر بر مسکو محکوم به شکست هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یک شهروند روسیه به نام آندری سوشکو را مورد تحریم قرار داده است. وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید، آندری سوشکو مامور امنیتی روسیه است که در ربودن و شکنجه یک فعال تاتار در کریمه نقش داشته است.

با استفاده از گزارش رویترز؛ خ
XS
SM
MD
LG