لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۰

خبرخوان روز شنبه ۷ مهر

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در هفتمین روز از مهرماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۱:۰۹ ۷.۷.۱۳۹۷

دادستان تهران: مدیر عامل سکه ثامن و همسرش فرار کرده‌اند

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، خبر داد که مدیر عامل موسسه سکه ثامن و همسرش از ایران خارج شده‌اند اما «همه حساب‌ها و اموال» او از جمله «املاک و تعدادی اتومبیل گران قیمت توقیف شده است».

پیش از این غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، گفته بود که ۶۰۰ نفر در این پرونده شکایت کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا نیز پیش از این نوشته بود که «بر اساس اطلاعات غیر رسمی سه هزار سرمایه‌گذار و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه توقیف شده در پرونده سکه ثامن موجود است».

براساس گزارش رسانه‌ها در ایران، فرهاد زاهدی فرمدیر عامل موسسه سکه ثامن۳۰ سال سن دارد و اکنون متهم به کلاهبرداری است.

در سایت این موسسه به صورت اینترنتی سکه معامله می‌شد و خبرگزاری فارس از جمله رسانه‌هایی بود که افراد را تشویق به سرمایه‌گذاری از طریق سایت این موسسه کرده بود.

۲۲:۲۸ ۷.۷.۱۳۹۷

درخواست ۲۲۲۲ پزشک و فعال مدنی برای رسیدگی به وضعیت فرهاد میثمی

همزمان با انتشار گزارش‌ها درباره وضعیت نامناسب جسمی فرهاد میثمی، ۲۲۲۲ پزشک و فعال مدنی در نامه ای به وزرای ارشاد و بهداشت و روسای کمیسیون‌های فرهنگی و بهداشت مجلس خواستار رسیدگی به وضعیت او شدند.

نویسندگان این نامه تاکید کرده‌اند که این نوع برخورد با آقای میثمی «نه تنها شایسته یک معلم، یک پزشک و یک ناشر نیست» بلکه «شایسته هیچ مخالفی در کشور شیعه» نیست.

این فعال مدنی و پزشک ۴۸ ساله، روز نهم مرداد بازداشت شد و به گفته مادرش در اعتراض به بازداشت و «اتهامات ناعادلانه» از آن زمان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

صدیقه پیش نماز، مادر آقای میثمی، در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود که دلیل بازداشت پسرش داشتن تعدادی نشان سینه بوده که روی آنها نوشته شده بود «من به حجاب اجباری اعتراض دارم».

در همین حال محمد مقیمی، وکیل آقای میثمی، اعلام کرد که وضعیت جسمی موکلش «بسیار هولناک است»، وزنش به ۵۷ کیلوگرم رسیده، و فشار خون او ۶/۵ روی ۵ است.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، نیز در نامه‌ای از زندان اعلام کرد که آقای میثمی عصر روز چهارشنبه چهارم مهر «به زور به اتاقی در بهداری زندان اوین» منتقل شده اما همچنان «از خوردن آب، دارو و تزریق سرم خودداری» می‌کند.

XS
SM
MD
LG